Avatar billede beniboys Nybegynder
08. december 2001 - 12:54 Der er 24 kommentarer og
5 løsninger

Låser ved spil

JAA nu  fandt jeg endelig ud af hvordan man starter et spørgsmål, jeg må nok sige jeg har givet lidt op med min computer, jeg er så træt af at side og prøve igen og igen, at løse computer problemer, men prøver alligevel en sidste gang.

Hver gang jeg spiller et spil i win98 så låser min computer, det er forskelligt fra spil til spil hvornår den låser, men det sker hver gang, jeg har prøvet at indtalere mine driver til grafik, lyd, derectx, og intalere win98 igen, og ja spild af tid som altid, når jeg prøver at løse et computer problem, så hvis der ikke er nogen der kan hjælpe, så kan i finde min computer på bunden af havnen.

På forhånd tak Mikkel
Avatar billede flyhigh Nybegynder
08. december 2001 - 12:58 #1
måske kan dette hjælpe dig på vej:
http://www.eksperten.dk/spm/140294
Avatar billede jefa Nybegynder
08. december 2001 - 12:58 #2
Avatar billede beniboys Nybegynder
08. december 2001 - 13:20 #3
maxweb.dk jeg fatter ikke en krone hvad de snakker om,
(Tjek lige din FPS.

Tryk konsollen ned på ½ knappen.

Skriv: cl_showfps 1

så kommer din fps til at stå i øverste venstre hjørne...

Hvad ligger din fps på ? )

Det er sku Kinesisk for mig Sorry.

jefa: jeg kan ikke se hvad der skulle hjælpe på den side, du bliver nød til at fortælle mig hvilken update der passer til mit problem, ellers kan jeg jo side og downloade og installere til jule aften, men der jo heller ikke så længe til :-)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
08. december 2001 - 17:16 #4
det er bare et spil der heder counter-strike der er problemmet der (fps frame per secend)

en måde at måle sin grafik på!

har du set de 6 tjek points jeg skrev spm/140294 ? prøv evt. også at gå dem igennem :D

kørrer du windows 98 sekend edition ?
Avatar billede peet-49 Novice
08. december 2001 - 17:47 #5
Det kunne lyde som om din direkt X ikke er optodate. Det er et program, du kan hente gratis på nettet. Eller gå på www.microsoft.dk, tryk opdateringer, så tjekker den din computer igennem, og du bestemmer selv, hvilke opdateringer du vil downloade.
Avatar billede beniboys Nybegynder
08. december 2001 - 20:02 #6
Snøft, hulk, græde, intet hjælper.

Til maxweb.dk nu har jeg prøvet dine 6 tjek ingen forskel, men punkt 5 og 6 ved jeg ikke hvordan man gør.
Ja jeg har Windows 98 sekend edition.

peet49 det kan ikke være direkt X der er problemet fordi det har jeg prøvet omkring 20 gange nu med 10 forskellige versioner + det virker fint i win2000.

Jeg ville ønske i ville sige smid din computer i havnen og køb en ny, fordi nu har jeg brugt omkring 36 timer på at løse det forbandet problem.
Avatar billede jefa Nybegynder
08. december 2001 - 20:17 #7
Smid den i havnen....

God Jul

Når du køber ny, så sørg for 2 års garanti
Avatar billede beniboys Nybegynder
08. december 2001 - 20:25 #8
Tak i lige måde jefa, men den for du altså ikke 200 point for :-)
Avatar billede jefa Nybegynder
08. december 2001 - 20:37 #9
He he, nej det havde jeg heller ikke regnet med, men jeg syntes det lyder som om du har opgivet.

Hvis du kun kører Windows 98 ligger svaret næsten i sig selv. Opdater til 98SE.
Avatar billede peet-49 Novice
08. december 2001 - 20:50 #10
Der er måske lidt bugs i dit winsystem, smid bootdiskeni ,og installer igen, det tager ikke ret lang tid.
Avatar billede nazaq Nybegynder
08. december 2001 - 20:54 #11
Hvis du siger det er samtlige spil og du har prøvet at skifte al software så er der jo kun HW problemer tilbage på nær virus :-( Har du scannet din PC?

Kunne man få nogle specs. på din maskine??

Et sted hvor jeg normalt kigger først er om de IRQ\'er som din BIOS har givet de forskellige udvidelses kort om de også er de samme i Windows. Dernæst er det også en fordel at BIOS\'en er sat op til PNP OS.

/NaZaq
Avatar billede jefa Nybegynder
08. december 2001 - 21:20 #12
Kommer der en hardware konfiguration, så er der lidt mere at fejlfinde på. Og evt hvilken vers. windows.
Avatar billede beniboys Nybegynder
08. december 2001 - 21:38 #13
Ok jeg giver ikke så let op :-)

Hvordan Opdatere  man til 98SE ?

peet49: kan man ikke gøre det med win98 cd’en direkte fra Windows? det gjorde jeg i hvert fald sidst, så spøger den om man vil gemme de gamle filer, og alt er som men forlod det, er det hvad du mener?

Nazag: det kan ikke være hw fordi alt virker på win2000 som jeg har på en anden hd.
og jeg har et virus program.
hvordan ser jeg om mine IRQ\'er er rigtige?

Min computer:
amd k6 500
130 mb ram
voodoo 3000
sound blaster
20gb HD
win 98 og 2000
derectx 8.0a
Avatar billede beniboys Nybegynder
08. december 2001 - 21:40 #14
glem (&8217;) aner ikke hvor det kom fra :-)
Avatar billede jefa Nybegynder
08. december 2001 - 22:16 #15
Nedlukningsproblemer i Windows 98 og Me
Nedlukningsproblemer kan udarte sig på mange måder og have mange årsager. Der findes ingen mirakelkur - det er fejlfinding ved udelukkelsesmetoden.

Her vil jeg indtil videre blot give dig et par tips om hvor du skal lede efter fejlen og et par gode links.

Der en god guide i Windows Hjælp om nedlukningsproblemer.

I Windows 98 finder du den sådan: Klik på fejlfinding i Indhold og gå Windows 98 fejlfinding => Start- og luk fejlfinding.

I Windows Me klikker du for Indeks og ruller ned til Start- og luk fejlfinding.

Til fejlfinding i systemet kan MSCONFIG være til stor hjælp. Når computeren hænger kan du forsøge at trykke CTRL+ALT+DEL og se hvad der kører (bortset fra rundll), måske er der et program der ikke kan afsluttes.

Windows hænger eller giver fejl uden at lukke ned:
1. Windows Update:
Det første du skal gøre er at hente diverse nedlukningspatches hos Windows Update, husk at læse instruktionerne inden du downloader.

2. Midlertidige filer:
Midlertidige filer (.tmp) i mapperne Windows\\Temp, C:\\Temp, Windows\\Temporary Internet files og C:\\MSdownld.tmp kan være årsag. Så ryd op i dem for en god ordens skyld (se evt. Ryd op på Harddisken).

3. Drivere:
Nogle af de store syndere kan være være hardwaredrivere, især til grafikkort, netværkskort, mus/tastatur og lydkort. Brug MSCONFIG til at prøve dig frem, og opdater driveren.

Taget fra http://www.wintip.dk/hotspots/ts/nedluk.htm
Avatar billede jefa Nybegynder
08. december 2001 - 22:24 #16
Avatar billede beniboys Nybegynder
08. december 2001 - 23:50 #17
jefa jeg skal love for du holder mig beskæftiget, så gik der 4 timer mere uden held, jeg tror jeg holder for i dag, men endnu en tak for jeres hjælp, syndes i ikke jeg skulle finde mig en anden win98 cd og starte helt igen  på ny???
Avatar billede jefa Nybegynder
08. december 2001 - 23:54 #18
Sov Godt
Avatar billede mib33 Nybegynder
10. december 2001 - 01:39 #19
Prøv først og fremmest at gå på nettet og hent de nyeste drivere til alt din hardware, især bundkort og grafikkort.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
10. december 2001 - 13:45 #20
Der er ikke nogen konflikter hvis du kigger inde i kontrolpanelet/ enhedshåndtering?
Før du giver helt op, så formater og geninstaller. Ved godt det vil være bedre at få løst problemet uden.
Hvis du kommer ind i bios, kan du bladre dig frem til den menu hvor du kan slå virusscan fra dernede, men på min er det 5. eller 6. punkt i hovedmenuen.
Kom til at tænke på at det ikke nødvendigvis er de samme drivere der anvendes i 98 og 2000 til lyd og skærmkort. Er spillene lagt ind under 98- systemet eller er de opsat til 2000? Kan også have noget at sige.
Avatar billede beniboys Nybegynder
10. december 2001 - 14:49 #21
mib33 det har jeg gjort, ingen forskæld, men hvad er et bundkort?

ejoergensen nu har jeg formateret og geninstaleret hele computeren igen til ingen verdens nytte.
Avatar billede beniboys Nybegynder
10. december 2001 - 15:02 #22
ok en lille forskæld er der sket, nu kan jeg køre en hel bane i CM rally, hvor jeg kun kunne køre få sekunder før, hura :-(
Avatar billede rebus Nybegynder
10. december 2001 - 15:08 #23
Hvilken spil er det du spiller?
Avatar billede flyhigh Nybegynder
10. december 2001 - 21:22 #24
windoze98SE er windoze second edition
Avatar billede beniboys Nybegynder
11. december 2001 - 00:14 #25
rebus: jeg spiller mange spil, men et har de til faelles de laaser win98.

maxweb.dk: ja tak. sikke noget lo.. at saelge.
Avatar billede beniboys Nybegynder
11. december 2001 - 00:25 #26
ok nu gider jeg ikke mere, mit liv er sku for kort til at lose problemer.

nu giver jeg alle mine point til den der ved hvad jeg skal gore med min computer ellers tak for jeres forsog.

nu har jeg kobt et gamepad der virker i win2000, saa fuck win 98 det er noget vaere skidt der ikke burde saelges paa market.

saa mit naeste sporgsmaal bliver nok, hvordan installere man nogle spil i win2000.

Avatar billede beniboys Nybegynder
14. december 2001 - 13:11 #27
Nu har jeg købt mig et nyt graffik kort, og ja det virker nu, ingen spil der låser mere, men fvorfor mit gamle kort virkerde i win2000 og ikke i win98 det må guderne vide.

Jeg vil bare lige sige tak til alle der har givet en hånd, og håber i vil hjælpe mig med mine problemer i fremtiden, så jeg giver jer alle point.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
15. december 2001 - 10:43 #28
tak for point :)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
16. december 2001 - 13:22 #29
takker også her. Synd du skulle bruge så mange timer på det problem.