Avatar billede evj Nybegynder
04. juni 1999 - 13:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Login script

her et godt ?
jeg har en NT -server hvor at der liger ca. 50 login script, og alle kan køres, MEN nogle gange, bliver login scriptet ikka kørt, nor en bruger logger på,
f.eks han kan loge på om morgen, og hvis han så restarter sin computer, bliver login scriptet ikke kørt
?????
Avatar billede hojben Novice
04. juni 1999 - 13:33 #1
Har du en PDC og en BCD`??? Hvis du har, så skal du sørge for at der sker en replikering, således at logon-scriptene findes på begge servere. for hvis PDC er optaget af noget andet, tager BDC over. og hvis scriptsene ikke ligger der, ja så kører det ikke..
Avatar billede evj Nybegynder
04. juni 1999 - 13:38 #2
dette kunne være rigtigt, men der satop så den repliker, og dette virker findt, for det var også det jeg trode var problemet til at starte med, men jeg har lukket pdc ned og, kunne fint logge ind på bdc, og modsat
Avatar billede hojben Novice
04. juni 1999 - 13:42 #3
Okay... Hmm Så ved jeg ik rigtigt hvad der skulle være galt..  Sorry...
Avatar billede tomstegmann Nybegynder
04. juni 1999 - 17:07 #4
Jeg kender præcis den problematik..!
...Og det er hamrende irriterende...
Jeg har i forbindelse med mit arbejde, hvor problematiken er aktuel, talt med WM Data/BFC omkring netop dette problem, men desværre havde de ikke nogle guldkorn..!
Hvis én af de mange (forhåbentlig ;), som læser dette spørgsmål skulle ligge inde med et godt svar, vil jeg give 300 point oveni de 100, som EVJ tilbyder, såfremt svaret altså "virker"... :)
Avatar billede bug Nybegynder
07. juni 1999 - 22:37 #5
Muligvis...har i et sted i nettet en server stående (NT) der har NETLOGON servicen startet og accepterer logins, men ingen login-scripts i script-biblioteket. Hvis dette er tilfældet vil brugeren blive logget på domainet men ikke få kørt sit login-script. Prøv lige og se om der ikke skulle gemme sig en sådan et sted. Ellers vend tilbage her, så indleder jeg den helt store research... ;-)

/BuG\
Avatar billede evj Nybegynder
08. juni 1999 - 08:00 #6
bug

På vores net køre vi meget stramt net om der er ikke koblet nogle, Nt-server på dettet som vi ikke er klar over, men for en sikkerheds skyld har jeg lige tjækket det og der er ingen, nt server gemt i skab, så vis du gider, så ville jeg blive glad, hvis du kan finde svaret
:-) for jeg kan ikke.
MVH. EVJ
Avatar billede mr.mads Nybegynder
29. juli 1999 - 15:54 #7
Kan det måske være fordi brugeren logger på lokalt?
MVH
Mads
Avatar billede peterstii Nybegynder
01. oktober 1999 - 14:07 #8
Hvad kører der på klienterne ??
Win3.11, Win95/98 eller NT Workstation.
Er dine loginscripts almindelig bat filer med NT kommandoer eller bruger du KiXtart95.

Vi bruger KiXtart95 her hos os og har ikke oplevet den slags problemer.
KiXtart95 kan du finde på NT Resource Kit eller fra denne side http://netnet.net/~swilson/kix/

Med 50 forskellige loginscripts lyder det også som om du har brug for at gå dine loginscripts igennem og få forenklet proceduren. Mon ikke meget af det loginscriptene foretager sig er det samme ??
Avatar billede duff Nybegynder
24. november 1999 - 10:54 #9
har du tjekket att scriptet rent faktisk ligger der hvr det skal på dine servere (alle Incl. printersever, webserver, exchangeserver, sqlserver osv.) under wint\system32\repl\import\scrips og at mappen er "sharet" ud som "NETLOGON" de scrips der gør sig gældende prøv at se på deres retigheder hvis de står forkert kan de ikke replikeres. Du skal også gå ind i USER MANAGER FOR DOMAINS åbne den bruger det drejer sig om og kigge på login script name DER SKAL KUN STÅ NAVNET PÅ SCRIPTET ingen sti eller noget det finder nt selv ud af.
held og lykke
Avatar billede evj Nybegynder
01. februar 2000 - 11:24 #10
svaret er trukket til bage da vi har haft folk udefra til at lave dette og nu køre det.