Avatar billede Xelot Nybegynder
06. december 2001 - 22:49 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor kan den ikke findes??

Nu har jeg siddet i 5 timer og bøvlet med min harddisk, og jeg er ved at blive RIIIMELIG ør i bæret af det.

Min harddisk kan simpelthen ikke findes at computeren. Der står at den kan findes i BIOS\'en, jeg har fået Windows ME installeret på den, men når jeg vil installere Windows XP på den skal jeg køre chkdsk /f. Okay det gør jeg så, men fejlen er der stadig med xp.

Jeg har installeret de nyeste drivere til bundkortet. Jeg kan ikke boote op med cd-rommen til xp, og kan ikke køre setup-filen fra dos.

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede doublem Nybegynder
06. december 2001 - 23:10 #1
Er din maskine sat op til at starte fra CD-ROM drevet i bios\'en?
Er din WXP \"ægte\"?
Avatar billede Xelot Nybegynder
06. december 2001 - 23:14 #2
Nej jeg har jo skrevet at jeg ikke kan boote op med cd-rom. Ægte?? hva mener du??
Avatar billede Xelot Nybegynder
06. december 2001 - 23:15 #3
Jeg er ikke så interesseret i xp så meget, jeg er mere interesseret i hvordan jeg får min harddisk til at vise sig i f.eks. fdisk eller såadn noget.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. december 2001 - 23:28 #4
Det du skal prøve, er at gå ind i bios og Loade Default Setup, husk evt. at slå Antivirus fra i bios, det er ikke alle bios der har den funktion.
WinXP er en kilden sag, den er meget nøjeregnende med hardwaren og der er bios bedst til at bestemme hvordan hardwaren skal indstilles.
Avatar billede doublem Nybegynder
06. december 2001 - 23:41 #5
\"ægte\" som ej kopi!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. december 2001 - 23:42 #6
doublem> Jeg bruger da også en kopi ;o)
Avatar billede doublem Nybegynder
07. december 2001 - 00:16 #7
Retaxes> Der kan være fejl på kopier.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. december 2001 - 00:20 #8
Jeg har lavet en kopi af den originale, jeg skulle jo teste det indbyggede brænderprogram i WinXP ;o)

Jeg har skam originalen, en beta build 2505!
Avatar billede Xelot Nybegynder
07. december 2001 - 10:10 #9
okay det vil jeg lige prøve, men jeg mener at det er noget jeg har prøvet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. december 2001 - 11:11 #10
Check dine kabler, hvis din bios understøtter ATA66 eller ATA100 skal du bruge et 80 leders kabel og montere det rigtigt.
Se efter at det vender rigtigt, på kablet sidder der en farvet stribe, den skal gå til ben1 både på bundkortet og harddisken.
Avatar billede Xelot Nybegynder
07. december 2001 - 11:26 #11
Jamen problemet er at det HAR kørt før, men nu virker det bare ikke. Desuden virker det ikke med at slå antivirus fra, og sætte den til default
Avatar billede moebius Nybegynder
07. december 2001 - 11:31 #12
Det er nok XP der kan lide din hardware!
Det er set før men andre versioner af Windows!

Men XP er heller ikke der er vær at bruge...
Man kan lige så godt bruge 2000!
Avatar billede Xelot Nybegynder
07. december 2001 - 11:47 #13
Tjaa men en helt anden ting... Er der mulighed for at fjerne nfts eller hva det nu hedder fra en harddisk og gøre det til en fat 32 igen?? Det har jeg nemlig gjort, og det er nok det der er problemet
Avatar billede moebius Nybegynder
07. december 2001 - 12:04 #14
Det kan man godt, men ikke uden at formatere!
Og det skulle ikke være det der er problemmet!
XP kan godt finde ud af FAT, men der er selvfølglig bedst med NTFS!
Avatar billede Xelot Nybegynder
07. december 2001 - 12:23 #15
Fair Nok. Men jeg får altså en fejl: 0x0000007b (0xf7afc63c, 0xc0000034x 0x00000000, 0x00000000) Nogen der kender den??
Avatar billede Xelot Nybegynder
07. december 2001 - 15:23 #16
Uanset om jeg formaterer eller ej vil harddisken altid være ntfs. Hvordan kommer jeg helt ud af det??
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. december 2001 - 22:35 #17
Så skal du bruge Fdisk og slette alle dine partitioner og formatere harddisken helt forfra, men du mister alle dine data og programmer!
Avatar billede Xelot Nybegynder
08. december 2001 - 12:57 #18
Jamen ser du... Ligesåsnart at jeg prøver at gå ind i fdisk vises der en besked der siger at harddisken ikke kan findes. Det synes jeg er meget mærkeligt da jeg kan bruge den til at installere alt muligt andet på.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. december 2001 - 13:56 #19
Er det en gammel fdisk version?
Prøv at hente en bootdisk på www.bootdisk.com eller www.bootdisk.de - det skal være den til Win98 eller WinME!
Avatar billede Xelot Nybegynder
09. december 2001 - 14:23 #20
Uanset hvilken fdisk jeg prøver KAN jeg bare ikke gå ind under harddisken i fdisk.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. december 2001 - 20:06 #21
Nå, det tog sin tid, mit C:drev var smadret, så jeg har lige været igennem en komplet installation.

Kan du boote på en anden styresystem og formatere den, du kan bruge Win2k hvis du har en sådan!
Avatar billede doublem Nybegynder
14. december 2001 - 00:15 #22
Znup> Hvis intet andet virker, bør du prøve at logge ind på din harddisk fabrikants hjemmeside. Der kan du finde tools til at fejlsøge og fixe din disk. Normalt downloader man en exe-fil som installerer programmet på en bootdiskette som man så starter op fra.
Avatar billede Xelot Nybegynder
14. december 2001 - 19:47 #23
retaxes>> jeg kan sagtens komme ind under Win ME, og kan kun boote fra windows me-cd\'en. Hvis jeg prøver at boote med min XP cd vil den ikke finde harddisken. Jeg har ikke win 2k..

doublem>> det vil jeg lige prøve!
Avatar billede Xelot Nybegynder
18. januar 2002 - 11:36 #24
Jeg har løst problemet ved at downloade et lille partitions-program og slette partionen fra windows. Det medvirkede godt nok at jeg mistede alt mit arbejde, men nu virker det. Jeg vil give point til doublem fordi at han gjorde mig opmærksom på det med harddisk-hjemmeside-programmet. Det giver 30 point. Tak til jer andre fordi at i besvarede..