Avatar billede annedalsgaard Nybegynder
05. december 2001 - 15:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ImageReady - filstørrelse

Jeg forsøger at lave en animation (animeret gif) i ImageReady, hvor filstørrelsen gerne skal blive max. 12KB. Men det mindste jeg kan få er 19KB. Jeg har været inde og vælge færre farver i de billeder der indgår, samt gjort farver web-safe. Jeg er nu løbet tør for ideer til hvordan jeg gøre filen mindre endnu. Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. december 2001 - 15:58 #1
Tja man kan ikke gøre så meget andet end at ændre filens fysiske størrelse og kvaliteten, så hvis den ikke kan gøres mindre fysisk og kvalitet er så lav som mulighed, så har jeg heller ikke nogle idéer!
Avatar billede Jman Praktikant
05. december 2001 - 16:23 #2
prøv at ændre opløsning i din fil
Avatar billede Jman Praktikant
05. december 2001 - 16:23 #3
(image size)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. december 2001 - 16:38 #4
hvilket antal farver er du nede på?

det er ikke ligegyldigt hvilke farve du fjerner - du skal naturligvis kun arbejde med de der indgår i dine billeder - og skal derfor altså gemme med selecterbar pallette, så du selv kan vælge og vrage!
Avatar billede prodic Mester
05. december 2001 - 17:24 #5
Som jeg ser det lige nu, i din situation, har du mulighed for at afprøve dette :

I Optimize-paletten har du trekanten i hjørnet under den finder du Optimize to File Size.
Der sætter du den så til 12 kb - og ImageReady løber sine forskellige muligheder igennem.
Den forsøger så at optimere til 12 kb - så kan du evt. af den vej se om du kan være heldig.

Men noget tyder på, at du allerede har været de muligheder igennem manuelt. Men man ved aldrig om du kunne være heldig.

Måske kan du også drage nytte af - Optimize Animation og se om det kan give dig lidt.
Avatar billede annedalsgaard Nybegynder
12. december 2001 - 08:47 #6
Hej Prodic,

tak for hjælpen. Det hjalp. Jeg havde kun optimized i Photoshop og ikke i selve ImageReady. Nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan jeg giver dig pointene.......
mvh Anne
Avatar billede Himbear Nybegynder
12. december 2001 - 08:51 #7
han skal lige svare!
Avatar billede annedalsgaard Nybegynder
12. december 2001 - 08:55 #8
Nåhr, ja-ja, skal lige finde ud af hvordan det virker her på Eksperten.....
Avatar billede prodic Mester
12. december 2001 - 09:20 #9
Hov - Jeg skal jo svare.

Beklager ventetiden.
Avatar billede prodic Mester
14. december 2001 - 15:26 #10
Anne->Tak for pointene - glæder mig, at det virkede til sidst.