Avatar billede charley78 Novice
05. december 2001 - 15:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

\"illegal new face\"?

Kan nogen hjælpe mig med hvad \"illegal new face\" betyder i forbindelse med at jeg har forsøgt at lægge en polygon mellem fire vertex\'er?
Punkterne er selvfølgelig markeret og \"Polygon valgt\"
Avatar billede cheater Nybegynder
06. december 2001 - 13:17 #1
he he... - prøv at vælge vertex\'ne i modsat rækkefølge...
Avatar billede charley78 Novice
07. december 2001 - 13:05 #2
- desværre er det ikke det der er problemet. Hvis man sætter vertex-punkterne i den forkerte rækkefølge, kan man bare flippe polygonen bagefter, så sidder den som den skal.
Her er problemet anderledes. Det ser foreløbigt ud som at der genereres nogle punkter, der ikke er lavet af mig ude i rummet, når jeg forsøger at indramme en polygon. Når det alligevel lykkes, svarer programmet som nævnt i overskriften \"illegal new face\".
... jeg arbejder fortsat på sagen!
Avatar billede cheater Nybegynder
07. december 2001 - 15:28 #3
Så bliver du sq nødt til at sende mig scenen hvis jeg skal hjælpe dig...
Avatar billede charley78 Novice
10. december 2001 - 14:30 #4
Det vil jeg da gerne. Hvad er din e-mail adresse?
Avatar billede charley78 Novice
11. december 2001 - 12:05 #5
- eller er det muligt at sende den ind her? Somehow?
Avatar billede charley78 Novice
11. december 2001 - 14:01 #6
Til Cheater (eller en anden),

endelig forstår jeg at du måske får besked nu, hvis jeg \"svarer\" i stedet for at \"kommentere\". men som allerede skrevet, jeg vil gerne sende max-filen så du evt. kan tjekke efter.
NB: spørgsmålet er steget i points!! ;O)
Avatar billede cheater Nybegynder
11. december 2001 - 16:58 #7
cheater@swamp.dk  <- Bare send den dertil...
Avatar billede charley78 Novice
11. december 2001 - 21:12 #8
Til dem som måtte være interesserede er her cheaters udmærkede svar til mig sendt pr mail, efter at have løst opgaven:
- jeg har smidt
et polygon ind, så der blev 2 ben... - mente at det var der det hørte til,
og det var også det jeg fik ud af din beskrivelse...

Først konverterede jeg hele objektet til editable poly (Efter at have
fjernet meshsmooth fra stacken), ved ikke om det var nødvendigt, jeg ville
bare starte med en ren modifierstack...
Jeg valgte border, og derefter cap, som lukkede den åbne del af objektet,
altså der hvor du vil spejle den omkring... - så kan du nemlig forbinde de
to punkter med en edge og derefter slette den øverste del af det splittede
polygon, og så kun have det nederste tilbage...

Avatar billede charley78 Novice
11. december 2001 - 21:16 #9
- jeg skylder måske lige at fortælle at figuren var en halv dametorso, der manglede at blive \"hæftet sammen\" fra skidtet og ned ad inderlårene. Jeg havde taget udgangspunkt i en slags pølse, der var blevet for lang og havde reduceret hendes ben til en slags fiskehale (lille havfrue). Endelig delte jeg den i en halvprofil, men skulle følgelig, forlænge ben, hæfte sammen osv osv.

Tak til cheater!
Avatar billede cheater Nybegynder
11. december 2001 - 21:23 #10
np...

faktisk kunne det oxo lade sig gøre at [create] et nyt polygon... - men det andet virkede jo lige så godt... : \\