Avatar billede lem Nybegynder
04. december 2001 - 13:58 Der er 9 kommentarer

Hvilket program/programmer?

Har købt et DV kamera \"Thomson VMD20\" men softwaren der fulgte med var til PC. Nu søger jeg råd om hvilket redigerings program jeg burde anskaffe mig. Jeg skal kunne redigere mine digitale video sekvenser (fra bånd) og hente mine \"still\" billeder (fra multimediakortet), til min Mac G4 733 mHz , 768 mb ram og Mac OS 9.2. Er der over hovedet et program der kan gøre begge dele, eller skal jeg skaffe mig 2 programmer og hvilke? Er i gang med iMovie, men det kan ikke hente \"still\" billeder til Mac\'en. Ved godt at det ikke lige er den rigtige kategori, men jeg \"søger\" hos Mac folket...bær over.  Mac-Hjælp  Lette point...
<<<<Lars
Avatar billede darkmoon Nybegynder
04. december 2001 - 14:05 #1
Hvis du har adgang til MacOS X kan det være den selv kan finde ud af dit kamera og automatisk hente dem over på mac\'en. Hvis du vil være mere proff. end iMovie er der jo FinalCut pro samt Premiere 6 fra adobe :)

/thomas
Avatar billede lem Nybegynder
04. december 2001 - 14:12 #2
<<<darkmoon

Kan jeg hente mine \"still\" billeder igennem FinalCut Pro til min Mac?
Kan man gøre det i Premiere 6?
Husk at det er vigtigt at jeg kan få, ikke kun video sekvenserne til mac\'en, men også de billeder (\"still\") jeg ta\'r på multimedie kortet.
Ikke fordi jeg tror du er tunghør, men det er vigtigt inden jeg investerer.

Lars
Avatar billede darkmoon Nybegynder
04. december 2001 - 14:26 #3
Nu hved jeg ikke vudden de stillbileder ligger på det kamera, men jeg vil prøve at se om MacoS X i kan hente dem. MacOS X har en indbygget funktion til download af billeder fra digitalekameraer som virker med en del forkskellige modeller. Du kan ikke hente still billeder i hverken FinalCut, premiere eller iMovie. Du kan dog sætte still billeder ind i alle 3 programmer når du har den inde på mac\'en.
Avatar billede lem Nybegynder
04. december 2001 - 14:31 #4
Afventer spændt din dom på OS X.
Men ved du hvilket program jeg kan benytte, som alene har til opgave at hente billeder fra multimediekort ned til Mac?

Avatar billede darkmoon Nybegynder
04. december 2001 - 14:40 #5
ah, sorry, jeg har jo ikke det kamera så du må nok selv igang. Det kan være jeg udtrykte mig lidt vagt :)

du kan kigge her om dit kamera eller et der ligner skulle være i mellem:

http://kbase.info.apple.com/cgi-bin/WebObjects/kbase.woa/wa/query?type=id&val=106523&KCID=7130&dialogId=102574273&sid=10889890!tvh@w4b.dk|101340393
Avatar billede lem Nybegynder
05. december 2001 - 07:30 #6
Kiggede lidt på Apples side, men er meget i tvivl, da det jo er et digitalt video kamera.
Lader spørgsmålet stå lidt, men du er bestemt ikke glemt, med hensyn til point.
Tak for svar indtil videre.
Kender du ikke et program, der udelukkende er baseret på overføring af \"still\" billeder?
Avatar billede darkmoon Nybegynder
04. januar 2002 - 08:14 #7
Kun de programmer som følger med div. kameraer.

Hvad for et kort bliver de gemt på ? ..der findes jo seperate kortlæsere også til mac som du kan stoppe kortet i og hente billederne ud den vej ?

/thomas
Avatar billede darkmoon Nybegynder
04. januar 2002 - 08:14 #8
Det skulle selvfølgelig være et svar :)

/thomas
Avatar billede lem Nybegynder
04. januar 2002 - 08:17 #9
Har været i kontakt med ComputerMac, hvor jeg har købt en CardReader 5i1. Den software der fulgte med kameraet, er selvfølgelig kun til de der \"skide\" PC\'ere.

Men tak for opmærksomheden.....