Avatar billede kat_in_nyc Nybegynder
01. december 2001 - 21:24 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Mac fryser ved start-up

Problem: Mac\'en fryser ved start-up. Har proevet at traekke stikket ud, og genstarte mange gange men det hjaelper ikke. Ingen ikoner er paa skaermen, det eneste der kommer frem er uret i toppen. Musen kan selvfoelgelig heller ikke bruges.. Hjaelp!
Avatar billede straszek Praktikant
01. december 2001 - 21:39 #1
Hvilken mac ?
Har du installert nyt software fornyligt?

Flere oplysninger er nødvendig for at give et kvalificeret svar

Avatar billede egonspock Seniormester
01. december 2001 - 22:37 #2
Et tip som sikkert virker er at starte samtidig med at du holder shift-tasten nede. Så er der en god chance for at du kommer op og køre, dog uden udvidelser og kontrolpaneler. Når du har startet på denne måde, fjerner du det seneste du har installeret fra Systemmappe->kontrolpaneler eller Systemmappe->udvidelser, eller fra begge, hvis det ernoget der fylder i begge.
Hvis det ikke virker må du være mere specifik, for der er mange andre faldgruber, som vi kan hjælpe med at få fyldt!
Avatar billede ib_kh Nybegynder
23. december 2001 - 22:16 #3
prøv at starte med shift ned og bagefter vælg kontrolpanel\'et fra system mappen og klik på startdisk\'en ikonet og klik på startdisk, genstart og se
Avatar billede egonspock Seniormester
24. december 2001 - 00:14 #4
Tja, du kan også starte med mellemrumstasten nede, og så kommer du i udvidelsesvælgeren, hvor du bør slå de seneste ændinger fra. Det kan også give et hint om hvor den er gat!
Avatar billede kat_in_nyc Nybegynder
24. december 2001 - 21:21 #5
Jeg tror vi fandt problemet... Vi havde installeret software til et kabel modem, som vi maatte geninstallere foer det virkede.

Avatar billede egonspock Seniormester
25. december 2001 - 01:03 #6
Tillykke med det!  Brugte i en af metoderne vi anviste, eller var det bare helt ligegyldigt?
Avatar billede ib_kh Nybegynder
25. december 2001 - 01:31 #7
tillykke med det
Avatar billede straszek Praktikant
25. december 2001 - 10:46 #8
så var det måske en ide at lukke spørgsmålet og uddele point?!

Søren
Avatar billede kat_in_nyc Nybegynder
26. december 2001 - 04:49 #9
ib_kh er du soed at \"svare\" saa jeg kan acceptere dig og uddele point?

in the meantime - guys! calm down!!!

kat
Avatar billede ib_kh Nybegynder
26. december 2001 - 16:45 #10
hej Kat_in_nyc, det er mit svar.

godt nytår