Avatar billede bentn Nybegynder
01. december 2001 - 18:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Radeon grafikkort vil ikke genstarte

Hejsa,
(Dette er mit første indlæg så jeg håber ikke der går ged i det.)

Jeg har et problem med mit nye, ATI Radeon VIVO 64MB grafikkort.

Når kortet sidder i maskinen kan jeg ikke genstarte min computer, skærmen bliver sort, og skulle det ske at den kommer i gang går der ca. 15-20 sekunder men så er der flimmer over hele skærmen, og jeg må slukke og starte computeren hvergang. - Men genstarter jeg den, starter det hele for fra igen.

Jeg har prøvet med nogle driver uden det hjalp, jeg har prøvet flere at de support forslag man kan finde på ATI\'s hjemmeside, men uden held. - bl.a. noget om det kunne skyldes Norton Antivirus, men løsningen de kom med hjalp ikke.

Jeg prøver at undgå at lade min computer og grafik kort gå tilbage til forhandleren, da det vil koste mig en arbejdstime på 700 kr hvis de ikke kan finde noget galt med kortet. - og andet vil de ikke gøre ved det.

Derfor vil jeg hører om i ved hvad der kan værer
galt ?

INFO om min computer:
Min computer er en Pentium 3 1Ghz  - 128MB
Bundkort:ASUS CUSL2 , PII  i815 (chipset)
30 GB harddisk
Soundblaster live 1024
256 Ram
DVD LiteOn 12x/40
(har eller brugt et Geforce2 grafik uden problemmer)
Jeg bruger en, Philips USB skærm (107B)

Håber i kan hjælpe

Avatar billede bentn Nybegynder
01. december 2001 - 18:44 #1
- Glemte at oplyse at jeg bruger Win98.

Avatar billede epix Nybegynder
02. december 2001 - 00:01 #2
hej hej
det lyder som der foralvor er ged i den :) jeg har ik selv haft d problem du beskriver men har haft andre  sære problmer med min computer som jeg har fået løst nu. Mit problem bestod i at min computer genstartede af sig selv helt spontant og mønster. Det er jo egentligt ligegyldigt men det jeg vil frem til er at de der USB devices godt kan give nogle underlige konjfilkter. En stor faktor i mit problem var at jeg havde en USB sluttet til min computer. Mit forslag er derfor at du skulle prøve med en almindelige skærm og se om det gøre en forskel.

  - Epix
Avatar billede bentn Nybegynder
02. december 2001 - 01:15 #3
Jeg har prøvet med en anden skærm, som ikke har nogen USB ledninger elle porte..hvad mener du med du havde en USB sluttet til din computer..?(skærm?)
Avatar billede epix Nybegynder
02. december 2001 - 11:20 #4
det var en USB mus (razor Boomslang).
Det vzr også bare et forslag til en løsning. Jeg er generalt ik den store fan af USB da jeg har snakket med flere som har haft problemer. Deres problemer har aldrig været med deres USB enhed men med nogle andre ting. Problemerne har ofte været svære at finde fordi deres USB enhede har kørt upåklageligt, hvilket betyder at man ikke ser en sammenhæng mellem USB og sit egentlige problem. Men hvis du har prøvet med en alm. skærm og fjernet andre USB enheder fra dit system er den mulighed udtomt.
Håber du finder fejlen og får den rette.
  - Epix
Avatar billede bentn Nybegynder
02. december 2001 - 19:01 #5
Hmm.. skræmen var uden USB (signaler), men computeren var den samme,..men der var jo noget USB tilbehør installeret,..men det var ikke tilsluttet.- Jeg ved helt ærligt ikke hvad jeg skal gøre..og jeg vil være 100% sikker på at det ER Radeon grafik kortet den er gal med før forhandleren for det i hovedet igen -.. lidt surt hvis jeg skal smide 700kr for en lille overset detalje.. :-(
Avatar billede bentn Nybegynder
04. december 2001 - 17:27 #6
Jeg lader emnet være åbnet lidt endnu da jeg håber der er en der hjælpe mig (skyldes det at mine point er sat for lavt, sig til)...men det er jo muligt at det også ER kortet den er gal med,  - jeg vil bare være sikker!
Avatar billede bentn Nybegynder
05. december 2001 - 17:13 #7
Nå, jeg lukker spørgsmålet, men er der en der finder en god forklaring på problemt her,åbner jeg det igen og smider gerne nogle point af hvis det løser problemet.
Avatar billede beta Nybegynder
31. december 2001 - 03:33 #8
bentn> ikke for at blande mig, men fandt du løsningen på dit problem ?
Avatar billede bentn Nybegynder
03. januar 2002 - 01:19 #9
nope..jeg købte et andet grafikkort
Avatar billede beta Nybegynder
03. januar 2002 - 20:06 #10
Okey, det var også en måde at løse problemet på :-)
Avatar billede bentn Nybegynder
03. januar 2002 - 20:49 #11
Det var ved at blive for surt, så inden det tog overhånd købte jeg et geforce kort og det køre fint.Har du da selv stødt ind i lignende problem ?
Avatar billede beta Nybegynder
03. januar 2002 - 22:14 #12
Nej, det har jeg ikke. Det var kun pga. at det var intressant hvordan du havde løst problemet.
Avatar billede bentn Nybegynder
03. januar 2002 - 23:40 #13
okay...
Avatar billede pb_n Praktikant
16. november 2002 - 03:57 #14
Her er der et lille forsøg.. er dog ikke helt sikker på at det hjælper..
1. stil dit kort til kortstandard og ikke optimal...
2. din skærm skal have strøm udenom din pc
ved ikke om det hjælper for dig .. men det løste mit probl. med et viper-kort
Avatar billede bentn Nybegynder
21. november 2002 - 15:09 #15
Takker for input.Det jo vejr at
overveje at forsøge en dag.
Vil dog stadig gerne høre flere forslag,og
gerne fra nogle med samme kort type.