Avatar billede tsfischer Nybegynder
29. november 2001 - 11:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installering af oracle8i på win2000

Jeg har et stort problem med at få installeret oracle 8i på maskiner der kører win2000 pro.

På de 4 maskiner jeg har prøvet, er to gået glat igennem uden problemer, mens to ikke vil starte installeringsprogrammet. Alle maskiner er forkellige, men kører samme version af win2000.

Jeg har installeret de nyeste versioner af msvm og java-runtime, men det hjælper tilsyneladende ikke.
Avatar billede coily Nybegynder
29. november 2001 - 12:50 #1
Der kan være et problem hvis det er på en Pentium 4 cpu, der er en work-around som du kan finde på metalink.oracle.com
Avatar billede tsfischer Nybegynder
29. november 2001 - 13:15 #2
jeg kan ikke komme ind på siden.
jeg har ikke noget \"Support Identifier\"
(se nedenfor)

Kan du ikke specificere hvad der står i work-around\'en.

Step 1: Enter Support Identifier
Please enter one support identifier in the field below and select the country
in which the identifier is valid. Then click on \'Proceed\'.

Support Identifier
(CSI, SAC, Access Code etc.)

Avatar billede coily Nybegynder
30. november 2001 - 10:27 #3
WORKAROUND:
To avoid the hang in the installation itself, do the following:
> > a. Copy the install directory from the CD to the hard disk say, e:\\temp.
> > b. Open oraparam.ini and make the following modifications (Assuming CD
drive is f:)
* Change the \"SOURCE=\" line to use the full path to the CD instead of a
relative path.  (i.e. SOURCE=f:/stage/products.jar)
* Change the \"JRE_LOCATION\" line to use the full path to the CD instead of a
relative path. (i.e.
JRE_LOCATION=f:/stage/Components/oracle/swd/jre/1.1.7/1/DataFiles/Expanded)
* Change the \"OUI_LOCATION\" line to use the full path to the CD instead of a
relative path. (i.e.
OUI_LOCATION=f:/stage/Components/oracle/swd/oui/1.6.0.9.0/1/DataFiles/Expanded
* Change the \"JRE_MEMORY_OPTIONS\" line to add \"-nojit\" as the first argument.
(i.e.  JRE_MEMORY_OPTIONS=-nojit -ms16m -mx32m)
                          ^^^^^^
* Other entries should remain the same
.
c. Launch setup.exe from the temporary location on your hard drive (i.e.
e:\\temp\\install\\win32\\setup.exe). This will use the modified oraparam.ini and
pick up the information from the CD since the absolute locations are
specified.
Avatar billede avnes Nybegynder
01. december 2001 - 14:49 #4
Sig til hvis nogle af dine Win2K maskiner er Pentium IV maskiner, for på de skal man bruge en speciell workaround, fordi Intel Pentium IV er ikke bagover kompatibel med Java Just In Time (JIT) compileren som Oracle Universial Installer bruger.
Avatar billede tsfischer Nybegynder
03. december 2001 - 10:05 #5
Til orientering

Problemet var tilsyneladende ikke win2000,
men pentium4 processoren.
Den nemmeste løsning var, at kopiere cd\'en ud på nettet, omdøbe filen symcjit.dll, som ligger under ...\\stage\\Components\\oracle.swd.jre\\1.1.7.24\\1\\DataFiles\\Expanded\\jre\\win32\\bin

Det er tilsyneladende denne fil, der fejler på pentium4 maskiner.