Avatar billede chrismax Nybegynder
28. november 2001 - 10:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

\"Gitter\" i Adobe 5.5

Nogen der ved hvordan man laver et gitter / tern i Adobe 5.5 ?
Avatar billede Himbear Nybegynder
28. november 2001 - 10:27 #1
hmm... 5.5! Så skal du nok have fat i pencil tool\'et

Hvis det bare skal bestå af tynde streger er det nok det nemmeste!

Hvis du holder shift nede bliver dine streger helt lige! Når du har lavet en streg kan du bare dublikere den!
Avatar billede robin-steen Nybegynder
28. november 2001 - 10:27 #2
tegn en streg i et nyt lag. kopier laget og flyt den nye streg. sammenkopier de to lag og lav en kopi af det. flyt nu de to nye streger og sammenkoier lagene igen. bliv ved på denne måde indtil det har den størrelse du skal bruge. det er meget simpelt
Avatar billede Himbear Nybegynder
28. november 2001 - 10:29 #3
i stedet for det med lagene, synes jeg det er nemmere at markere den tegnede streg med lassoet og så dublikere det med move-værktøjet samtidig med at man holder alt nede! ... så slipper man for det med lagene, hvis jeg ellers forstår robin-steen rigtigt!
Avatar billede chrismax Nybegynder
28. november 2001 - 10:31 #4
Tak for hjælpen begge :-)
Avatar billede thyrring Nybegynder
28. november 2001 - 10:34 #5
Stoooop...

tegn en firkant, og fjern 2 sammenhængende sider. Brug markeringsværktøjet og vælg det udsnit du vil bruge. I edit menuen vælger du define pattern.

Lav et nyt dokument, og fyld med pattern (shift + f5) farve valg skal stå til pattern.

og flaf så har du et gitter!
Avatar billede chrismax Nybegynder
28. november 2001 - 10:50 #6
\"Fjern 2 sammenhængende sider\"?
Avatar billede thyrring Nybegynder
28. november 2001 - 10:53 #7
fx. den højre side og bunden...
Avatar billede hobbez Nybegynder
28. november 2001 - 11:48 #8
Jeg er specielt vild med \"flaf\". Det beskriver det sgu meget godt :o)

thyrring >> En ting er, at du ikke får point for dit svar, men du burde have 5 point alene for brugen af ordet \"flaf\" :o)

/Rob
Avatar billede thyrring Nybegynder
28. november 2001 - 11:56 #9
flaf flaf... 10 points... ;o)