Avatar billede kristiank Nybegynder
26. november 2001 - 20:38 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Retail vs. Bulk

Hvad er forskellen på Retail og Bulk?
Hvad skal jeg vælge når jeg køber hardware som fx. DVD, CDROM, Grafikkort, Skærm?
Avatar billede jonashauge Nybegynder
26. november 2001 - 20:49 #1
Retail er når det er i original indpakning med manualer og lign.

Bulk er når det kun er hardwaren. For eksempel købte jeg min harddisk bulk, hvilket vil sige at jeg \"kun\" modtog en harddisk i en antistatisk pose...
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
26. november 2001 - 20:49 #2
Jeg vil købe bulk! Man kan få alt hardware i bulk næsten... Det er nøjagtig den samme hardware der er, men man får det bare i antistatiske poser og der er kun lige en lille manual og de nødvendige kabler med!
Avatar billede kristiank Nybegynder
26. november 2001 - 20:50 #3
Hvad med drivere?
Avatar billede jonashauge Nybegynder
26. november 2001 - 20:54 #4
der plejer at være drivere med...
Avatar billede kristiank Nybegynder
26. november 2001 - 20:55 #5
I Bulk?
Avatar billede jonashauge Nybegynder
26. november 2001 - 20:57 #6
ja...
Avatar billede cdk Nybegynder
27. november 2001 - 10:30 #7
Hvad er BULK / Retail?
Når du køber hardwaren i BULK(OEM) udgave, får du kun hardwaren + drivere med. I Retail udgaven kommer hardwaren og drivere også, men her får du det i original indpakning og der er ofte manual + ekstra CD’er eller lign. med. Begyndere bør holde sig til Retail, mens de mere professionelle oftere køber BULK(OEM) udgaver af hardwaren.