Avatar billede Syska Mester
21. november 2001 - 10:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Render Farm

Er der ikke lavet en Linux udgave til at lave en render farm med til at Render 3DSMax billeder og animationer med???
Avatar billede alsace Nybegynder
23. november 2001 - 18:42 #1
Hejsa

Jo, det ser det ud til der er!

Prøv at checkke Exluna\'s rendere ved navn Entropy(R)som næsten lige er kommet i en 3.1 beta.

Uddrag fra www.exluna.com :
\"Some of the highlights from the 3.1 release include:

* The plug-in for Discreet\'s 3ds max and 3D Studio VIZ
* Advanced Programmable Shading & Lighting for 3ds max
* Support for 3ds max Network Rendering \"

Nu kender jeg selvf. ikke din motivation for at skulle have en render farm, men Entropy(R) er IKKE gratis og en licens til een node (en maskine med op til 2 cpu\'er) koster 1500$ hvis du kan undvære support (support er +500$ pr. licens)

Altså en relativ dyr løsning hvis det ikke er noget du skal tjene penge på.

Der findes dog flere forskellige renders til linux, spørgsmålet er så bare om der findes en nem måde at få konverteret din 3ds max scene til det input-format som en af disse rendere kan forstå.

Med de gratis rendere kan det også nemt være at du selv må sørge for distribureringen af de frames der skal renderes.

Mange rendere læner sig op af formatet til Pixar\'s RenderMan (.RIB - RenderMan Interface Bytestream) og en converter fra 3ds til RIB kan hentes her: http://rmc.ufanet.ru/video/3ds2rib.htm

En af de rendere du så kan bruge er Blue Moon Rendering Tools® (BMRT®) som også er fra Exluna og en forløber for Entropy. Ved BRTM står der på deres site:

\"BMRT is ideal for students and other noncommercial users who want to learn about advanced rendering\"

BRTM kan du hente fra Exluna\'s website (http://www.exluna.com/products/bmrt/download/index.html) men som sagt kan det så godt være at du selv må finde en løsning på at distriburere framesne.

-Alsace
Avatar billede Syska Mester
23. november 2001 - 21:08 #2
Firma, så penge er ikke et problem, men hvis der skal så meget til for at lave den på linux, så kan det godt ske vi jeg bare fortsætter med de Windows2000 maskiner vi har nu