Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 00:52 Der er 79 kommentarer og
1 løsning

HVAD ???? (lad os rede resterne)

Jeg er ved at blive lidt træt af de brugere der ikke helt har forstået konceptet af denne side!!

læs fx Excessions spørgsmål 125282 ( Hvor lang er manhatten? ) og nikolaidus 125280 (Hvem har lavet denne sang)

hvad laver disse her????

John daiz.dk

Avatar billede cd_ Nybegynder
18. november 2001 - 00:53 #1
altså jeg er ligeglad..
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 00:56 #2
Så chat dog på ofir.dk fx, der er folk sku ligeglade med indeholdet
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 00:57 #3
HVAD ????
Hvad laver det her?
Avatar billede jefa Nybegynder
18. november 2001 - 00:57 #4
Jeg syntes det er ok. De ligger spørgsmålene under gruppen Generelt :: Fri debat og jeg mener ikke der er begrænsninger der.
Hvis det er irriterende så lad være med at abonnerer på Generelt :: Fri debat
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 00:58 #5
ehhh invisible jeg er ikke med ...
Avatar billede snowball Novice
18. november 2001 - 00:59 #6
Jeg vil hellere vende spørgsmålet om: Hvad laver folk sig DIG her på siden !? Har du aldrig overvejet, at det måske er folk sig dig der får andre folk til at flygte fra siden !? Folk sig dig der ikke har noget bedere at lave end at rende rundt og lege wannabe panner !

Kategorien de førnævnte spørgsmål er stillet i er Fri Debat. Nu ved jeg ikke lige med dig, men for mig betyder det at man må spørge om alt ! Som der også står når du går ind på kategoriens \"hovedside\" - \"- Her kan alle emner diskuteres.\" Så jeg tror (ved) nærmere det er DIG diaz, som ikke helt har forstået konceptet bag denne side !

Snowball
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 00:59 #7
Jeg abonnemere ikke på noget jeg kikker under nyeste hele tiden ... og det genere mig at der bliver fjernet fokus fra det fx jeg kom efter engang :

et sted med masser af knowhov og intet på og lort, som meget af nettet er!

John daiz.dk
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 00:59 #8
spørgsmål 135286
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:03 #9
snowball, jeg er meget tilfreds med at vi er nogle panner herinde og det var derfor jeg fandt dette sted for meget lang tid siden ... igen referer jeg til Apollo69, som lige er skredet fordi der var for meget lort her.

Jeg tror ikke jge har misforstpet konceptet, det vil jeg lade admin fortælle mig når jeg har ... det er også en opfordring til ham dem om af begrænse spam og pis herinde for at for lidt troværdighed igen.

John daiz.dk
Avatar billede swordcat Nybegynder
18. november 2001 - 01:05 #10
Jeg kan kun give \"jefa\" ret....de har lov til at stille spørgsmål og så er det ligegyldigt hvor dum spørgsmålet er....de har lov

Men som du også selv siger det.....det kan godt være irreterende engang imellem

Swordcat
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 01:06 #11
Brugerbetaling vil løse problemet med useriøse brugere.
At vente et par dage på et giro kort vil afholde dem der ikke er seriøse fra at smutte herind.
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:06 #12
excession  ->

Har lige læst resten af dit indlæg IDIOT var måske store ord, men pludselig blev det for meget, derfor gik videre her til :)

excession
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:07 #13
Jeg tror ikke brugerbetalling er del af konveptert for denne side :)

John daiz.dk

Avatar billede snowball Novice
18. november 2001 - 01:11 #14
daiz: \"begrænse spam og pis herinde for at for lidt troværdighed igen\" Correct me if I\'m wrong, men hvis det er det du prøver på, så vil jeg nok mene du skal prøve at gribe det lidt an på en anden måde end du gør nu !

Kommentarer som:

IDIOT!!!!!!!!!!1

Er lige blevet færdig med en diskution med nicolaiNOGET ....

HVAD SKAL DET SPØRGSMÅL HERINDE????

brug dog et atlas!!!!!

er netop hvad jeg vil betegne som spam og pis !

Snowball
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:13 #15
Se koder indlægget der lige er kommet i Generalt -> Fri passer sid jo også godt der ind, da der ikke er andre steder for det !

John daiz.dk
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:16 #16
snowball ->

Det vil jeg ikke mene, da det var pga. oplæg, som \"hvor lang er Manhattan\" at jeg skriver dette ...

Jeg har lige sagt at det måske var store ord, men min menning om at stoppe det må da være reel nok, jeg mener at ting som ikke hører til herinde må være pis og spam fx (det kom der dog et kategori til) da HTML kategorien flød med \"vurder min side\"

Jeg mener at det indlæg er meget reelt

John daiz.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. november 2001 - 01:17 #17
Daiz - Du har slet ikke kommenteret mit indlæg her: http://www.eksperten.dk/spm/135280

Det synes jeg faktisk du skal når nu du råber op
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:17 #18
Spam ville måske også være at oprette et spørgsmål flere gange
Avatar billede snowball Novice
18. november 2001 - 01:20 #19
daiz: Det bli\'r jeg da også sur over når folk gør, men det der virkelig pisser mig af ved dig, er at du brokker dig over, at folk stiller non-IT spørgsmål i Fri Debat kategorien !

Derfor henviser jeg igen til det der står over søge feltet på http://www.eksperten.dk/kategori/45 !

Snowball
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:21 #20
SMUKT SMUKT SMUKT, undskyld misforståelsen, men du menr jo også selv at det ikke passe sig :)

Jeg kunne heller ikke få det til at passe med dine point og den du havde været her :)

Jeg giver dig credit ... og havde jeg vidst det om dig .. havde jeg holdt min kæft i dit oplæg ... jeg forsætter dog dette om så der bliver slidt nogle keyboards op :))

John daiz.dk
Avatar billede snowball Novice
18. november 2001 - 01:25 #21
Godt så :)

Jeg synes det er helt i orden at du brokker dig \"lidt\", men din brok skal bare være begrundet, og endelig ikke på baby-niveau ;)

Snowball
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:26 #22
Jeg mener stadig at dette websted uden at sige det ordkorrekt henvender sig til IT

Så mener jeg vi alle skal støtte nikolaidu og stå sammen om \"at rede eksperten.dk\"

John daiz.dk
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:28 #23
Jeg prøver at holde mit niveau oppe, men ord som IDIOT læses det gør \"mangel på it-relavans\" ikke :)

John daiz.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
18. november 2001 - 01:30 #24
jefa, swardcat, ja lad mig sige ALLE, så ingen bliver glemt.

Kort fortalt er Eksperten.dk et online forum, hvor medlemmerne svarer på hinandens spørgsmål indenfor IT

Ovenstående er fra Eksperten.dk egen information.
Temmelig ofte er også jeg ret irriteret over at der stlles spørgsmål som bestemt ikke ligger \"indenfor IT\". Under Fri debat kan der skrives om alt mulig, blot det ligger inden for IT.

snowball - Meget sympatisk, at du prøver at anskude det også fra en anden vinkel. Du har selv været med her så længe, at jeg gætter på, at du også er træt af den udvikling, der er kommet.
Ikke for bevidst at træde nogen over tæerne, men der er kommet for mange kiddies, som forsøger at blære sig med svar langt ud i skoven. Seriøsiteten forsvinder. De burde holde sig til chat sider, så Eksperten.dk kunne holdes ren til de formål, som var tiltænkt.
dais - Kort og godt enig med dig.

Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:31 #25
Man kunne også påpege at man altid skal have et evt. på dagsorden .... det betyder ikke at man skal diskutere elefanter hos et møde mellem top hoveder i nanoteknologi vel ?

John daiz.dk
Avatar billede snowball Novice
18. november 2001 - 01:38 #26
halifax: Selvfølgelig er jeg da også træt af den drejning E har taget her de sidste måneder, men på den anden side synes jeg heller ikke vi skal gøre det værrer end højest nødvendig ! ;)

Men ja, seriøsitet er faldet en del her på det sidste, men i bund og grund mener jeg personligt, at meget af \"skylden\" skal ligges hos \"The Admins\"! De har været ufattelig usynlig her de sidste par måneder hvilket har givet \"kiddies\" masser af plads og tid til at udfolde sig. Svartiden fra \"The Admins\" har været enorm og fuldstændig uacceptabel for sådan en side her. Og ja, jeg ved godt at Sharksforum.com har taget meget af deres tid, men derfor finder jeg det stadig meget uforstående hvis de ikke lige har tid til at \"stikke hovedet indefor) bare et par gange om ugen !

Det nye E-Nyt lover bedere tider, så lad os alle håbe at de MEGET snart kommer !

Snowball
Avatar billede halifax Nybegynder
18. november 2001 - 01:40 #27
Overskriften ved kategori 45
- Her kan alle emner diskuteres.
burde ændre til. Her kan alle emner inden for IT diskuteres.
Så ville kategorien passende bruges til alt, som ikke har sin egen kategore, og det er der brug for, da IT favner så bredt.
Men spørgsmål som disse burde forbydes

Hjælp med tysk
Oversæt til engelsk
matematik 1.g\'er
osv

Alle der har tilladt sig at stille lignende spørgsmål er dem, der først har været med til at underminere Eksperten, og dernæst de som har svaret på den slags \"spam\" - spam i IT sammenhæng.

Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:43 #28
JA lad os håbe at de laver et godt E2 :)))
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 01:45 #29
halifax>> Skole opgaverne undgår du ved ikke at bruge eksperten om søndagen.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 01:48 #30
har flyttet daiz og swordcat til Ignorelisten...
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:48 #31
Skal vi lukke denne streng og sige godnat ?
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 01:49 #32
Vi??
Det er kun dig der kan.  ;)
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 01:50 #33
Sov godt
Avatar billede snowball Novice
18. november 2001 - 01:50 #34
Vi kan da godt lukke den, men jeg venter i hvert fald lige et par timer med at sige godnat ! *GG*

Snowball
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:52 #35
el barto ... nå

ALLE (godt koncept halifax) der støtter det \"gamle\" E er velkommen til at kontakte mig på

icq 8211794 ell. daiz@daiz.dk

hvis I mener at der er noget vi skal stå sammen om at sige til admins (flertalet høres lettere end den enkelte)

John daiz.dk
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 01:53 #36
snowball> Ja, så må du sku vente med at sove godt.
Go´\"om et par timer\"-nat til dig.
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 01:53 #37
Jeg giver den 5 min.

den ligger stadig bladt de 10 først jo :))

så lukker jeg af :)

John daiz.dk
Avatar billede snowball Novice
18. november 2001 - 01:55 #38
invisibelman: Jo tak, og lige over. Du plejer jo heller ikke at være den første til at gå i seng :)

Snowball
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 01:56 #39
Nope
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 01:59 #40
Snowball> Lad dig ikke forvirre af navnet....!!!
Avatar billede daiz Nybegynder
18. november 2001 - 02:01 #41
Nå, men det må være nu ... der var ikke flere kommentare :)

husk:
ICQ :8211794
daiz@daiz.dk
John daiz.dk
Avatar billede invisibleman Nybegynder
18. november 2001 - 02:02 #42
Hvad faen er det for en tosse der har oprettet \"invisibelman\" ??
Skriver til admin og får dig slettet!!

Jeg er INVISIBLEMAN .. med BLE .. hvor tossen her har skrevet BEL ..
Avatar billede snowball Novice
18. november 2001 - 02:05 #43
hhhhmm....Det overså jeg lige ;o/

Snowball
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 02:08 #44
invisibleman> Hvorfor er jeg en tosse, man har vel ret til at oprette et navn der er ledigt.
Så længe jeg ikke gi´r  mig ud for at være dig.
Jeg gjorde jo netop snowball opmærksom på det.
Skal jeg så kalde dig for idiot? Ville det være på sin plads? Nej, vel.
Så, ro i trussen og slap af.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. november 2001 - 02:14 #45
invisibelman, for at sige det lige ud - afmeld den bruger, og opret en ny... du vil ikke blive populær herinde med det navn.

Jeg har svært ved at forestille mig anden grund til du har valgt det, end at du vil messe up... jeg tror ikke jeg er alene om den holdning...

NanoQ
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 02:20 #46
Jeg er her ikke for at blive populær.
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 02:22 #47
Det bliver man aldrig når tdaugaard er her.
Jeg kan da benytte lejligheden til at sige, den idiot.
Vi er jo inde på at kalde hinanden for de ting.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
18. november 2001 - 02:45 #48
den fake usynlige mand> Jeg deler holdning med snowball! Jeg er helt 100% sikker på at du har oprettet det brugernavn her for at kunne udgive dig for at være mig eller for at kunne snyde dig til point jeg skulle have haft.

Jeg har skrevet til admin og bedt dem slette dig!

Tak :-) Det varmer så dejligt når folk disser mig ...
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 02:55 #49
invisibleman-- Ja, det er din holdning og nødvendigvis ikke min.
Du er altid 100% sikker på at du har ret, det er det der ødelægger eksperten, folk som dig.
En fucking \"ADMIN der nogen der driller mig\" type der virkelig pisser folk af.
Og hvis jeg ville have point ville jeg nok have beholdt mine knap 16.000 point som jeg havde før.
Få dig dog et liv mand.
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 02:56 #50
Rettelse: \"Få dig dog et liv dreng\"
Avatar billede invisibleman Nybegynder
18. november 2001 - 02:57 #51
*såååk* en nar ...

Jeg er også SÅ ligeglad med din holdning...
Det er SÅ latterligt og SÅ kujonagtigt at svine folk til når ike du tør stå frem og fortælle hvem du var før.

Men du må jo være misundelig på mig siden du opretter dig med næsten mit nye navn ...
Avatar billede invisibleman Nybegynder
18. november 2001 - 02:58 #52
Nej DU skal få dig et liv ...

hæ hæ .. om du vil kalde min en mand eller dreng .. rører mig nada ...
Avatar billede invisibelman Nybegynder
18. november 2001 - 03:02 #53
Du bliver ved med det. Det er da dig der kalder mig for tosse.
Du er da totalt hjernevasket. Eksperten er røget lige ind.
Avatar billede fredelu Nybegynder
18. november 2001 - 13:42 #54
>diaz
du er skuda for dum at høre på !!
det kan da ikke irretere nogen at der bliver oprettet anderledes smps under generelt

Slap dog lige af
Avatar billede lakso Nybegynder
18. november 2001 - 14:29 #55
den var eddermame tam daiz.
Dette er \"Fri debat\" der må sgu da indlægges hvad folk har lyst til. hvis du ikke kan lide det, så kig dog væk for fanden, hele verden drejer IKKE omkring dig, og som jeg kan se det, er der folk med andre meninger end dig. Accepter folk, og de vil acceptere dig. Det \"spørgsmål\"/diskussion du har startet her, er sgu da 100 gange mere ligegyldig end reelle spørgsmål som \"hvem har lavet denne sang\". Du bliver ikke en helt fordi du starter et oprør, forstå det dog. Det at du spammer eksperten på den måde med ligegyldige comments af den som du har givet i andre spørgsmål der ikke passede ind i dine meninger, og starter disse ligegyldige diskussioner, er sgu for meget, at du så også forlanger at folk er med dig, der går du fandeme over stregen.
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
18. november 2001 - 15:12 #56
Et eller andet sted vil jeg gerne give daiz ret i, at han godt kunne bruge en del ekspertise inden for IT - det blev jeg ret overbevist om, efter at have set lidt på hans site, http://www.daiz.dk - så set ud fra det synspunkt, har han måske lidt ret...

Men jeg gider på den anden side ikke støtte en holdning fra en mand, der laver et stort site for 1500,- kr. - der gør han præcist det samme, som \"spammere\" på eksperten gør - ødelægger seriøsiteten og troværdigheden mellem folk der lever af web-produktioner og deres respektive kunder...

Derfor: Luk fissen, daiz, og brug hellere din energi på at optimere dit eget firma... Og alle os andre: Brug dog Fri Debat som man vil, og de andre kategorier til det område, de er der for...
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 15:15 #57
You said it jes! :)

Jeg er bag dig!
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
18. november 2001 - 15:25 #58
el_barto >> Godt at høre ;-)
Avatar billede fredelu Nybegynder
18. november 2001 - 16:57 #59
Jeg er helt enig med jes petersen
Avatar billede halifax Nybegynder
18. november 2001 - 17:22 #60
Jeg vil ikke lige sige, at jeg giver daiz ret i alting, men han rører ved et centralt punk omkring brugen af og brugere på E.dk
Sitet er i bund og grund tænkt som et forum, hvor kan kan få svar på sine spørgsmål om alt inden for IT. Det bør man holde sig for øje!
Som jeg tidl. har anført er overskriften for kategorien Fri debat får åbent formuleret, når det hedder. \"Her kan alle emner diskuteres.\" - Der burde stå: \"Her kan alle emner inden for IT diskuteres.\"  Seriøsiteten lider i høj grad under, at det bliver brugt til alt andet, end hvad der var hensigten.
Brug andre chat fora til Jeres spørgsmål, der ikke har med IT at gøre. De der ikke gør det, er netop dem, der ødelægger Eksperten - måske ofte kiddies, der bruger det som \"legeplads\" til afløb for deres useriøse, og måske utilstrækkelige, evner og holdninger.
fredelu og og lakso kunne tænkes at høre til i den kategori, bedømt ud fra deres dybt useriøse indlæg i et forum som Eksperten, der i bund og grund har haft en god og seriøs ide med dens tilblivelse.
jes_pedersen tillader sig at gå et skridt videre - nemlig med et personligt angreb på en bruger. r dybt kan man synke!
halifax
Avatar billede fredelu Nybegynder
18. november 2001 - 17:26 #61
okay hr overbruger
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 17:33 #62
Så ud fra halifax\'s synspunkt er nikolajdu også en kiddie?

Fri Debat er netop et sted hvor alt det der ikke er IT-relateret kan lande, så vi slipper for \"Hvor gammel kan en bæver blive\" spørgsmål i f.eks. PHP kategorien.

Når det er sagt er det dejligt med et sted hvor man f.eks. kan hente hjælp til regnestykker, viden om historie, andre fag eller bare drinkopskrifter.

Folk der er ligeglade kan selv fjerne deres kryds så de ikke abbonnerer mere på den kategori.

Hvis i alle er så skide seriøse kan i smutte over på www.sharksforum.com

Og halifax har da selv svaret på non-IT spørgsmål...husk at hæleren er lige så god som stjæleren

http://www.eksperten.dk/spm/134203
http://www.eksperten.dk/spm/128091
http://www.eksperten.dk/spm/87057
http://www.eksperten.dk/spm/89187
Avatar billede halifax Nybegynder
18. november 2001 - 17:47 #63
el_barto - Helt klart jeg står ved at have deltaget i non-it spørgsmål. Ud fra en generel holdning om at hjælpe andre. Men det er ikke det samme som at mene, at jeg også går ind for det i det forum her. Jeh så meget gerne at det belv holdt som et rent it-forum.
Jeg er sikker på (andre må gerne være uenige) at folkene bag eksperten, kun har haft it i hovedet da E.dk belv til. De har derfor overset, at nogle brugere har en anden fortolkning. Derfor er Fri debat blevet misbrugt til alt andet en it-relaterede ting. Måske på grund af mangel på andre fora, hvor - for at nævne kun en enkelt ting - lektiehjælp kan fås. Men helt ærlig - de hører ikke til på E.dk.
lad mig gentage, hvad E.dk selv har skrevet:
Kort fortalt er Eksperten.dk et online forum, hvor medlemmerne svarer på hinandens spørgsmål indenfor IT\"
Kan det siges klarere?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 17:50 #64
Hvis det var så klart hvorfor har vores 2 kære admins så ikke bare ændret på teksten i Generelt: Fri debat?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. november 2001 - 17:55 #65
el_barto - Se, det er jeg enig med dig i!
Avatar billede halifax Nybegynder
18. november 2001 - 18:13 #66
Hvorfor tror I, at brugere som virkelig har ydet hjælp til mange andre vedr. IT-relaterede ting forsvinder herfra? Læs selv hvad \"superbruger\" makse skriver
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=makse

Avatar billede lakso Nybegynder
18. november 2001 - 18:23 #67
halifax, må jeg have lov at spørge om hvad det er ved mit indlæg du finder useriøst, og hvordan du finder dig selv i position til at bestemme over hvad der er seriøt/ikke er. Jeg mener da ellers at jeg skrev det indlæg med den dybeste seriøsitet. Jeg bliver konstant forbløffet over folks overfortolkelse af dem selv. Selv om du vælger at starte dit indlæg med en forholdsvis neutral tone, går du hurtigt over og føler at du står til at kunne dømme andre personer. At jeg ifølge dig er en kiddie, bunder vel i grunden i, at jeg ikke er af den samme opfattelse som dig, omkring disse ting, eller tager jeg fejl?
Du nævner så sidst i dit indlæg at en hvis jes_pedersen \"tillader sig at gå et skridt videre - nemlig med et personligt angreb\" og tilføjer, \"r dybt kan man synke\". Det opfatter jeg på den måde, at du mener, at hvis man udøver et såkaldt \"angreb\" på et enkelt idivid, er man værre end en \"kiddie\". Undskyld mig, men har du ikke lige selv foretaget et personligt angreb på  fredelu og jeg selv, for slet ikke at tale om jes_pedersen? Jeg har ikke noget imod holdninger, men hvis du beder andre folk om at følge en bestemt tone, og derefter ikke selv følger den, ser jeg dette som en direkte nedværdigørelse af de fleste personer i dette forum. Du mener altså  af en eller anden grund, at du er hævet over dine egne holdninger?

Udover det, hvad er det så lige der gør, at ikke IT relaterede spørgsmål der popper frem under en \"Fri Debat\", går dig så meget på? Er du pga. en mystisk kraft, påtvunget at læse dem? I så fald vil jeg da vise min dybeste medfølelse, men hvis dette ikke er tilfældet så kan jeg virkelig ikke se hvor problemet ligger. Er det fordi DU ikke mener det er korrekt opførsel, og i så fald, hvem har givet dig rettighederne til at bestemme hvad der er, og ikke er ret opførsel? Eller er det måske bare fordi, at du vil have noget at gå imod, for at vise at du ivirkeligheden er lidt af en helt? I så fald, vil jeg råde dig til at få dig et liv.

Mvh. lakso
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. november 2001 - 18:48 #68
Hvis i nu lader den diskussion i har kørende nu ligge og så kigger lidt på hvad problemet er i stedet.

Daiz pointerer at der er et problem med useriøsitet og ganske rigtigt er det kategorien jeg har døbt \"dum debat\", der lægger sig i front her.

1. Jo, jeg synes også der skal være plads til Non-IT spørgsmål, men når det tager overhånd og fylder en kæmpestor del af ekspertens hverdag, så er det sgu også for meget. På ingen tid er \"Dum debat\" vokset til at den kategori med flest åbne spørgsmål nemlig 2146. Det mere end antyder problemets størrelse.
2. Jo det kan være dejligt med at afbræk fra hverdagens koder og dimsedutter, men ikke hele tiden. Ikke fordummende politiske debatter oprettet af en 14-årig, der ikke har en brik forstand på noget. Ikke latterlige spørgsmål fordi folk ikke gider lave deres lektier. Jeg er pissehamrende træt af at se på det.

I sidste ende ender det hele som præcis det her spørgsmål. I diksussion, skænderier, hat og briller. Hvor er der så lige i bliver bedre end Daiz´ attitude???

Den tåbelige tone i fri debat overfører idioter så til de seriøse kategorier. Der brokkes, skændes og alt sammen til at kaste op over.

Jeg følte mig sgu også stødt i http://www.eksperten.dk/spm/135280 omvendt havde jeg indikeret i spørgsmålet at jeg efterhånden var ligeglad. Når nu eksperten falder sammen, så kan jeg jo ligeså godt lige udnytte de sidste rester inden jeg muligvis også vender næsen mod andre jagtmarker, hvor jeg kan hjælpe uden at blive svinet til og stadigt lære noget.

Over halvdelen af den samlede top 10 + en håndfuld andre er stået af eller har sat sig i bero. Det burde få folk til at tænke - I stedet skændes de bare videre. Tilbage sidder folk med attituden: \" Lad dem bare skride - vi klarer os fint uden.\"

Jo da, der skal nok også i fremtiden blive besvaret IT-spørgsmål. Ingen tvivl om det. Mit problem er bare at ryger der mange flere mennesker, så kan jeg ikke længere lære noget herinde - for de mennesker der kunne lære mig noget er væk. Det betyder i sidste ende at der vil blive et kæmpe hul mellem folk - Og formodentligt i allersidste ende vil de dygtigste endnu en gang forsvinde igen. Tilbage til start.

Havde en sludder med min kæreste forleden (jo det sker at vi direkte taler sammen!!) - Hun var virkelig paf. Tænk en gang en drengerøv på 30 sidde og bekymre sig for sit cyberforum. Hun af alle ved hvor lærerigt/sjovt/hyggeligt/indbringede jeg synes eksperten har været.

Lige nu er jeg meget lidt stolt af min samlede 5. plads på eksperten. Den udtrykker intet for mig længere - Nærmere bliver man jo hængt ud som useriøs pointjager.

/Nikolaj
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2001 - 20:44 #69
1. kategorien er fri debat som IKKE NØDVENDIGVIS _skal_ omhandle IT
2. LÆS OVENSTÅENDE IGEN!!!!!
Avatar billede repsac Nybegynder
18. november 2001 - 20:49 #70
Citat fra ekspertens forside: \"Velkommen til Eksperten. Her kan du få svar på dine IT spørgsmål.\"
Avatar billede riversen Nybegynder
18. november 2001 - 20:50 #71
\"Kort fortalt er Eksperten.dk et online forum, hvor medlemmerne svarer på hinandens spørgsmål indenfor IT\"

taget fra information - linket

står der nogen stedet fri debat ikke nødvendigvis skal omhandle IT. Jeg forstår fri debat som om det skal omhandle IT og gruppen bruges, hvis ikke spørgmålet passer bedre under et andet sted. Tager jeg fejl?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. november 2001 - 21:39 #72
jeg er særdeles enig med riversen, halifax mfl. angående kategorien \"fri debat\" - Da eksperten er et forum til udveksling af it-viden, ligger det i kontekst at \"Fri debat\" er fri debat om it-viden - ellere rettere... sådan BURDE det være :)

NanoQ
Avatar billede vmuffen Nybegynder
18. november 2001 - 21:42 #73
Vi må desværre tage det sure med det søde.. ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2001 - 21:49 #74
jeps, men i følge admin er fri debat fri til alt mellem himmel og jord, og de vil lade det være sådan :)
Avatar billede vmuffen Nybegynder
18. november 2001 - 21:51 #75
He he John Stigers. ;o)

Vmuffen///
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. november 2001 - 21:53 #76
vmuffen> ;)
Avatar billede vmuffen Nybegynder
18. november 2001 - 21:54 #77
Hæ hæ gamle ven ;o)
Avatar billede halifax Nybegynder
19. november 2001 - 00:14 #78
john_stigers - Det kan være admins har sagt, at der er FRI debat for alt. Så har de forladt ders oprindelige intention, som er citeret flere gange ovenfor. Skyldes måske at det for admins ville være for krævende - også tidsmæssigt - at føre en slags kontrol med, at indlæggene nu også er it-relateret. Det sker ikke. Det er faktisk grunden til at E.dk er blevet (så dårlig) som den er. Læg hertil at nogle brugere ikke respekterer, når der om E.dk står at her kan diskutreres IT-emner.
Nogle af de garvede brugeres indlæg (riversen, nanoQ, repsac m.fl) tolker jeg på den måde, at de faktsik også er kede af udviklingen. Og nikulajdu - \"gamle gut\" på 30 - beskriver flot sin glæde over eksperten, som den var en gang.
Flere indlæg indeholder ofte \"jeg sidder lige i skole nu, men ...\". Det er da bevis for at mange skolebørn er gået over til at bruge E.dk som deres foretrukne chat-forum. Det var ikke hensigten. Der er alt for mange useriøse blandt disse. Lad nu vær\' at føle Jer ramt allesammen. Jeg ved godt at der også er nogle seriøse imellem. Jeg ved også, at der er folk over teenageralderen, som er i skole og er seriøse over for E.dk\'s formål. Træk lige vejret en ekstra gang, hvis I følte Jer stødt. Det er ikke meningen.
Jeg har i tidl. indlæg brugt ordet Kiddies bevidst, fordi min mening er, at det mest er børn og barnlige sjæle, der har bidraget mest til den dårlige udvikling her.

Avatar billede backside Nybegynder
19. november 2001 - 00:37 #79
*LOOOOOL*
Hold da kæft en smøre det her.
Da jeg endelig nåede bunden havde jeg glemt hvad spørgsmålet gik ud på.
Man er væk en dag og selvfølgelig er det lige den dag der skal ske en masse på E.
Både nikolajdu og invisiBLEman har fået nye venner.
Nu har jeg brugt et par timer på at læse div. spm. igennem og har stadig ondt i maven. *ROFL*

Hvad skal det dog ikke ende med?
Avatar billede vmuffen Nybegynder
19. november 2001 - 07:54 #80
Yep lige precis.