Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
16. november 2001 - 16:06 Der er 24 kommentarer

quicktimes i shockwave i brovseren

jeg har nogle forskellige ting, hvor jeg afspiller qt\'s i director.. men det lort gidder ikke at du når det skal gennem en browser...

jeg har prøvet at lægge x-tras både i browseren og ved min shockwave
jeg gar også forsøgt at gemme i alle mulige forskellige film-formater..(ikke kun qt-3)

men får alligevel hvergang den samme fejlmelding :

\"Director Player Error
This application requires an Xtra (quick time 3) that ither does not exist or did not initialize propperly.
please make sure the appropiate Xtras are in the Xtras folder.\"

hvad skal jeg gøre ???
(jeg har ikke ret meget lyst til at importerer alle mine qt\'s som enkelt-frames til director)

mvh m.

Avatar billede lingoman Nybegynder
16. november 2001 - 16:30 #1
Hej  mortenzeuthen,

Dit spørgsmål er besvaret her http://www.eksperten.dk/spm/122826

Hvis det løser problemet skal du bare beholde dine point :)

mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
16. november 2001 - 16:34 #2
Undskyld, Jeg havde ikke set at det var dig der oprettede samme spørgsmål.
Det hjalp altså ikke at bruge \"download if needed\" ?
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
19. november 2001 - 13:21 #3
nej det er tilsyneladende om x-tra\'et både ligger ved shockwaven og i browseren.

browser og qt dur fint
shockwave og qt dur fint
browser og shockwave dur fint

men alle 3 gidder den ikke??

jeg synes det er meget underligt!

m.
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
19. november 2001 - 13:22 #4
dementi:
der skulle selvfølgelig stå at det tilsyneladende var LIGEGYLDIGT om x-tra bla.. bla...

m.
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. november 2001 - 13:35 #5
Er det \"QT3 Asset Xtra\" som du har sat til \"Download if needed\" ?
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
19. november 2001 - 16:25 #6
jeg har allerede en qt3 asset Xtra i xtras folderesn i browseren, og får den samme fejmelding gang på gang.

Kan det være min director vertion... (educational) der ikke gidder?

m.
Avatar billede stormester Nybegynder
20. november 2001 - 12:19 #7
Din Director version skulle ikke have indflydelse på det
Avatar billede lingoman Nybegynder
20. november 2001 - 12:54 #8
Kan du ikke uploade director filen og give os et link til html siden så vi kan konstatere fejlen ? Ellers fumler vi i mørket her...
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
20. november 2001 - 17:10 #9
jo jeg jeg var lige i gang da hele lortet gik ned!

her:

http://www.nikolajdesign.dk/violence-net.html

dette er den oprindelige vertion som jeg har set virke på én mac og én pc, men ellers ikke!
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
20. november 2001 - 17:23 #10
der findes også en vertion på:

http://195.192.127.7/users/morten_r_zeuthen/thefolder00/taeskFolder/taesk.html

den har jeg ikke set virke nogen steder.
(den er lavet til shochwave i director 7 - den anden  i 8\'eren)
Avatar billede lingoman Nybegynder
20. november 2001 - 17:27 #11
og .dir filen ? Hvor kan vi hente den ?
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
21. november 2001 - 11:58 #12
desværre er den for stor til at sende som attachment og vores systemansvarlige har lavet noget ved web-serveren så det kun er muligt at uploade... man kan max downloade 2k .... (for at man ikke skal bruge den som lagerplads)

kender / har du en server jeg kan uploade den på??

m.
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
22. november 2001 - 11:40 #13
jeg er ret ny i faget og skulle lige have lidt hjælp, men nu ligger originalfilen der til download, hvis der er nogen der vil kigge på den?.:

http://195.192.127.7/users/morten_r_zeuthen/DIRFIL.html

Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
22. november 2001 - 11:51 #14
nå , det virkeve vist ikke aligevel... I kan prøve på:
http://www.tona.dk/DIRFIL.html
Avatar billede lingoman Nybegynder
22. november 2001 - 11:52 #15
Jeg downloader den lige men der går sikkert et stykke tid før jeg kan hjælpe...
Prøver lige at hente nogle af de andre..
Avatar billede ask-m Nybegynder
22. november 2001 - 12:26 #16
Hey,
Jeg kunne ikke åbne director filen, men jeg har alligevel et forslag. Der er noget om, at externe media filer som en shockwave skal bruge helst skal ligge i en mappe der hedder \"dswmedia\", så jeg \'tonsede\" alle dine filer ned i en sådan mappe, og oploade det til:
http://www.ultimatum.dk/ask/dswmedia/taesk.html
og det virker helt perfekt herfra, så check det lige ud!!!

Ask-M

ps. Der er den fedeste ide jeg har set i meget lang tid!
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
22. november 2001 - 22:02 #17
på den maskine jeg sidder på nu ser det ud som det hele tiden har gjort (manglende qt3),

jeg undersøger det lige lidt nærmere i morgen!

ps: dte glæder mig at du kunne lide den
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
23. november 2001 - 09:45 #18
jeg har prøvet på nogle andre maskiner og ser ingen forbedring!

kan du få den til at virke på henholdsvis:

http://195.192.127.7/users/morten_r_zeuthen/thefolder00/taeskFolder/taesk.html
og
http://www.nikolajdesign.dk/violence-net.html
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
23. november 2001 - 09:46 #19
... ask-m
jeg gør lige opmærksom på at det kun er for nu du er afvist... jeg skal jo lige se om der er sket en forbedring!
Avatar billede ask-m Nybegynder
23. november 2001 - 09:54 #20
Virke og virke....
taesk.html er jeg for utålmodig til.....
på violence-net.html kan jeg se qt-filerne men den er ikke helt skarp til at reagere rigtigt når man klikker!!!

Ask-M

ps. jeg prøver at fjerne qt3 xtraet og se hvad der sker!!
Avatar billede ask-m Nybegynder
23. november 2001 - 10:10 #21
Du bliver nødt til at klikke \"download if needed\" af ved Quicktime Asset Xtraet, for din shockwave virker ikke når jeg fjerner xtraet fra xtras mappen!

Når jeg er tålmodig med \"taesk.html\" (læs lader den loade færdig), og shockwaven går igang, er der kun lyd - qt\'en bliver stående i første frame rent visuelt. Det kunne tyde på at du skal lade shockwave loade helt færdig før den går igang. \"Modify/movie/playback\" uncheck \"play while downloading\"....

Ask-M
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
23. november 2001 - 12:44 #22
det du ser er ikke den første frame i qt\'en , men et billede der almindeligvis ligger \"under\" qt\'en
m.
Avatar billede mortenzeuthen Nybegynder
23. november 2001 - 12:48 #23
??????? der er en download if needed kanp, mem den kan ikke trykkes på????
m.
Avatar billede ask-m Nybegynder
23. november 2001 - 14:44 #24
Kan du ikke maile filen til mig!

ask@ultimatum.dk

Ask-M