Avatar billede hartvig65 Nybegynder
07. november 2001 - 09:10 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Blank side ved udskrivning fra Outlook/Explorer

Når jeg udskriver fra Outlook2000 eller Explorer 5.5, kommer der altid en ekstra blank side ud som det sidste.

Når der udskrives fra Officepakken eller andre programmer, er der ikke problemer.

Hvad kan jeg gøre ved dette irritationsmoment??

Lidt fakta:
Styresystem: Windows98
Printer: Canon LBP-660
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
07. november 2001 - 09:21 #1
Kan det ikke skyldes at afsender lader dokumentet være en side længere end nødvendigt, jeg har ingen løsning, det var kun en kommentar
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 10:46 #2
Gå ind i filer/Udskriftsformat/notatformat og Rediger, her kan du sætte sideformatet til A4 i Outlook!

du burde kunne gøre nogenlunde det samme i IE5.5!
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
07. november 2001 - 11:45 #3
Både Outlook og Explorer er sat til A4.

Problemet opstår uanset om det er egne eller fremmede mails fra Outlook og uanset hvad jeg skriver ud fra Explorer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 11:53 #4
Explorer kan jeg forstå, det er ikke altid at siden er udskriftsvenlig, men Outlook, den er straks værre.

Har du gennemgået dine printerindstillinger, jeg ved godt at Word m.m. udskriver korrekt hos dig, men der kan være et eller andet der udløser den ekstra side!
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 11:57 #5
Hvad står din Print processor til, RAW, Text eller EMF?

Du har vel ikke indsat en separatorside ved et uheld?
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
07. november 2001 - 12:10 #6
Den er sat op til dataformat EMF.

I printeregenskaberne står printeren til: ingen seperatorside
Der er valgmulighed mellem simpel eller komplet...
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 12:13 #7
Prøv at sætte den til RAW, det bruger jeg, dvs. at WinXP selv har valgt denne indstilling!
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
07. november 2001 - 12:21 #8
Det hjalp for så vidt angår udskrivning af mails. Men det er stadig et problem med Explorer:-(
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 12:25 #9
Vil det sige at du altid får en tom side, en side der fylder helt ud og evt. en side hvor der kun står lidt?
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
07. november 2001 - 12:46 #10
Der kommer en helt tom side ud til sidst. Uanset hvor meget den foregående side fylder.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 12:54 #11
Den sidste mulighed jeg kan komme i tanker om er dine indstillinger i bios, hvad har du sat den til der?
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
08. november 2001 - 21:05 #12
Jeg er desværre ikke så teknisk anlagt, at jeg kan se denne indstilling. Men jeg kan da ikke forestille mig, at det skulle være der problemet er... Ikke, at jeg ikke værdsætter dine foreslag. Det gør jeg allerhøjeste grad.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2001 - 23:12 #13
Normalt kommer man ind i bios ved at trykke på Delete tasten når du hører startbippet, så gennemgår du alle menupunkter indtil du finder et sted hvor der står noget med LPT og ECC+ECP, du må prøve en af de muligheder!
Avatar billede hartvig65 Nybegynder
08. december 2001 - 08:38 #14
Problemet er løst ved, at reinstallere printeren - var det sket noget før, hvade jeg sparet ikke så få stykker papir...
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. december 2001 - 11:37 #15
Ja, en gang imellem ser man mærkelige ting, en Windows installation kan godt forløbe fint, alligevel laver printeren mærkelige ting, jeg har set det en enkelt gang, hvor det hjalp med SP2 til Win2k.
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes