Avatar billede lenk Nybegynder
06. november 2001 - 10:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Information Frames hvad er det???

En af mine arbejdskamerater har nævnt information Frames som et godt værktøj til søgemaskine optimering, Hvad er dette og kan det anbefales
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. november 2001 - 11:22 #1
Information Frames er et Position Weaver begreb og du skal være en smule forsigtig med at anvende disse, da rygtet vil vide at google straffer sties hvor det misbruges.

En information frame er en frame hvor NOFRAMES sektionen er udfyldt med tekst optimeret til søgemaskinerne.
Det som du bør gøre er at lave tekst, der passer til framesættet, d.v.s tekst til de browsere, der ikke understøtter frames, og du bør kun sætte det på de sider hvor det er nødvendigt (rygtet siger at google straffer hvis NOFRAMES sektionen er udfyldt på andre sider end index sider, men jeg har ikke selv kontrolleret dette.

Det du ikke bør gøre er at fylde tekst i denne sektion, der intet har med sitet og siden at gøre, d.v.s. optimere til søgeord, der giver meget trafik, men ikke er relevant for dit site.

Brug information frames med forsigtighed.
Hvis du vil se et eksempel, så se her http://www.ho.dk/html-ho/forsvaretwon.html (siden åbner en ny, denne skal du bare ignorere og så vise kilden fra den sorte side bagved)

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede lenk Nybegynder
08. november 2001 - 12:32 #2
Det lykkedes mig til sidst at se kildekoden til den side du gav link til. Teksten i NOFRAMES sektionen er jo det rene vrøvl. Er det med vilje eller hvad ???

Lenk
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. november 2001 - 12:55 #3
Det er fordi den side er automatisk genereret i positionweaver. Det er netop sådan en side du ikke bør anvende. Teksten er vrøvl. man den skal læses af en spider, der jo ikke forstår dansk. Problemet opstår når søgemaskinen finder ud af at du optimere til søgeord, der ikke er relevante, med tekst der ikke er læsebart af mennesker. Du risikere at blive banned