Avatar billede mortenthorsager Nybegynder
05. november 2001 - 23:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken del af en framesite skal optimeres?

Vi har en website, som er opbygget ved hjælp af rammer. Vi har nu fået noget viden om, hvordan vi optimerer vores side til søgemaskinerne, men hvilken side skal optimeres? Er det selve rammesiden eller er det de sider, som er i rammerne?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. november 2001 - 23:23 #1
Det er selve rammesiden. I er vel ikke interesseret i at folk kommer direkte ind på nogle af undersiderne i framesettet..
Avatar billede podata Nybegynder
05. november 2001 - 23:48 #2
Du kan tilpasse/optimere hver enkelt side til et specifikt emne og så sætte dette script i head sektionen på hver enkelt side, så loader den hele framesettet hver gang nogen forsøger at loade en side der hører til dit frameset.

<script LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
function Rebuild() {
if (parent != null && parent != self) {}
else {window.document.location = \"index.htm\"}
}

Rebuild();
// -->
</script>

Du skifter selvfølgelig index.htm ud med den side der er aktuel for dig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. november 2001 - 12:36 #3