Avatar billede hewalo Nybegynder
02. november 2001 - 18:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ICQ fejlmelding

Hjælp

Vi har problemer med vores ICQér

Vi har 4 maskiner med vær sin ICQ
som er på nettet via en router ( U.S.Robotics )
og kabel modem.
Når 3 af maskinerne kobler på ( samme 3 altid )
så kommer der næsten vær gang denne fejl

Rate limit exceeded.
Please try to reconnect in a few minutes

og så kan vi bare ikke komme på :-(

På maskine nr. 4 ingen problemer virker vær gang
jeg har snart prøvet alt, ny ICQ, alle nye versioner
ny install af Windows lige meget hjælper det !!!!

Alle 4 bruger Windows ME

Hvad betyder den Fejl og hvad er der at gøre ??
Nogle der har nogle Guldkorn
Avatar billede prodic Mester
02. november 2001 - 18:52 #1
I am unable to logon to the ICQ Network. I keep getting the message \"Rate Limit Exceeded\". What is it, why am I getting it, and how do I eliminate it?

ICQ Inc. uses the AOL network to connect its Users. The \"Rate Limit Exceeded\" message prompt is an AOL restriction on how many times you can attempt to connect using the same computer and the same UIN over a set period of time. Simply put, it is an AOL side security feature that prevents its network from being flooded with connection attempts.

There are several possible reasons why you may be getting the prompt but two likely ones are:

1.) You are tring to connect to the ICQ Network several times a minute. The simple solution here is to wait at least an hour before attempting to connect to the network again. You may find that you have to wait considerably longer. Additionally, you can enable a connection setting in ICQ that may improve your situation. Here\'s how:
a.) Open ICQ
b.) Click on the ICQ button in your main menu.
c.) Click on \"Preferences form the pop-up menu and select \"Connections\" from the Preferences menu.
d.) Click on the \"Server\" tab.
e.) Enable (Put a check beside) \"Keep connection alive\".

OR

2.) You are using ICQ on a Network that causes ICQ to continuously log back in. Contact your Network Administrator and explain your problem.

Avatar billede prodic Mester
02. november 2001 - 19:01 #2
Tak for pointene - håber det virkede :-)