Avatar billede xingq Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ulead Cool 3d

Hej Ekspert...

Jeg har fået et program der hedder Ulead Cool 3d.
Jeg har allerede fået lavet nogle fede logoer/billeder. Men jeg kan ikke få den slags filtype ud på nettet (C3D). Og jeg har prøvet at gemme som JPEG; og GIF, men ingenting virker...
hvad skal jeg gøre ??
Avatar billede zerohero Nybegynder
01. november 2001 - 11:23 #1
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål:

\"Men jeg kan ikke få den slags filtype ud på nettet (C3D).\"

Hvad mener du?
Avatar billede xingq Nybegynder
01. november 2001 - 14:04 #2
Jamen....jeg mener...ligesom jeg kan få JPG, GIF og filer som dem, kan jeg IKKE få lagt Cd3 filer ud. altså jeg har lavet et logo der ehdder XingQ.Cd3 , men filen kan ikke lægges ud. Og man kan ikke lave dem om til GIF eller JPG, så står der: Filtypen kan ikke bestemmes. Altså i Boks der kommer frem...
Avatar billede zerohero Nybegynder
01. november 2001 - 20:50 #3
Mener du at din browser skulle være understøttet C3D... Jeg kender desværre ikke C3D formatet - er det et billed-format eller en fil-format der indeholder en eventuelt 3D-Scene?
Avatar billede xingq Nybegynder
01. november 2001 - 22:35 #4
Nej, men prøv og tænk lidt. Du kan godt se at programmet hedder ulead (C)ool (3)(D), altså med bogstaverne C3D, og det er pga. det program...
Avatar billede zerohero Nybegynder
02. november 2001 - 00:48 #5
Ja, det tænkte jeg sku nok!!!! :-))

Nå men hvad fanden mener du så med \"at lægge ud på nettet\", du kan sku da lægge alt ud på nettet... Lad os prøve på en anden måde:

I hvilken foremål vil du få den slags filtype ud på nettet (C3D)???
Avatar billede xingq Nybegynder
02. november 2001 - 09:52 #6
ARGH !!!
Nu er jeg snart ved at være sindssyg :P
Til mit formål, altså med at lave de logoer i Ulead Cool 3d, er til min hjemmeside...altså at få fede logoer som overskrifter på en hjemmeisde...men disse filer kan ikke lægges ud, jeg har prøvet det. Så kommer der det vindue med et KRYDS i venstre hjørne, og hvor der ikke kommer noget billede (fordi de filer ikke kan åbnes på nettet) og så er det jeg siger, hvordan jeg kan få den filtype ud på nettet, og igen siger jeg at det er til min hjemmeisde...mere er der ikke at sige.
Avatar billede zerohero Nybegynder
02. november 2001 - 14:39 #7
Må jeg få en link til din hjemme-side? (hvor fejlen eksistere...
Avatar billede xingq Nybegynder
02. november 2001 - 15:52 #8
Avatar billede zerohero Nybegynder
02. november 2001 - 20:30 #9
Jeg kan ikke se nogen problemer på din side... men prøv at køre billedet en tur gennem PhotoShop eller lign. for derefter at lægge den ud på nettet igen...
Avatar billede zerohero Nybegynder
02. november 2001 - 20:32 #10
(men hvorfor bruge så mange kræfter på at snakke om fil-typen C3D, det har jo intet med problemet/sagen at gøre)....
Avatar billede alsace Nybegynder
03. november 2001 - 18:24 #11
Hmm, jeg må indrømme at det er lidt svært lige at gennemskue hvad problemet er. Meeen så vidt jeg har forstået det, har du lavet et logo i Ulead Cool 3d som du gerne vil bruge på din hjemmeside.
Jeg har selv prøvet trial versionen som kan hentes på ulead\'s hjemmeside (http://www.ulead.com/cool3d/runme.htm) og kikket lidt på hvad det kunne. Så vidt jeg husker er trial versionen en fuld fuktionel version (altså ikke nogle funktioner der ikke virker). Det eneste \'detalje\' var at de eksporterede billeder (i f.eks. gif eller jpeg format) indeholdt en slags vandmærke tekst hen over hele billedet hvor der stod at det var en trial version.

Nå, nok om det. c3d formatet er det som Ulead Cool 3d benytter til dens projektet og kan altså bruges hvis du evt. skal arbejde videre med et projekt. Dette format kan IKKE vises direkte af en browser eftersom det ikke er en gængs standard (om der skulle findes plug-ins der kan vise dem ved jeg ikke).

Det korte af det lange er altså, at hvis du har lavet et logo/billede som du vil benytte på din hjemmeside er du nødt til at eksportere det som enten jpg eller gif og ligge den eksporterede version ud på dit site.

-Alsace
Avatar billede xingq Nybegynder
04. november 2001 - 22:15 #12
Bare glem det.....

Jeg har selv fundet ud af at lave filerne om til JPEG, GIF, og BMP, så nu er det fint...

ellers tak for hjælpen
Avatar billede zerohero Nybegynder
05. november 2001 - 14:40 #13
Nejjjj.... du mener ikke at du ville have at en browser skulle kunne understøtte filer der slet ikke indeholder nogen former for billed-format (tar sig til hovedet). Ja selvfølig SKAL det renderes til et billed-format som Jpeg, Jpg, Gif eller Bmp. Hvorfor sagde du ikke bare at du var en newbie indenfor emnet... og så har man spildt så mange kræfter...