Avatar billede tommyf Nybegynder
20. oktober 2001 - 11:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

PWS & MySQL - hvordan?

Der ligger en MySQL-database hos www.azero.dk som min hjemmeside benytter. Men jeg vil jo gerne kunne rette i filerne før de bliver lagt ud offentlig - altså afprøve dem på PWS. Men PWS kan som standard ikke arbejde sammen med MySQL, og jeg har derfor ikke mulighed for at afprøve om de ændringer jeg har lavet virker før jeg ligger dem ud.

Derfor skal jeg have PWS til at arbejde sammen med den MySQL-database - hvordan gør jeg det?

Jeg har downloadet den her, men kan ikke rigtig få det til at virke:
http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc.html
Avatar billede codebase Praktikant
20. oktober 2001 - 12:05 #1
PWS ?? det er ?
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. oktober 2001 - 12:10 #2
Personal Web Server, et produkt fra Microsoft som kan afvikle ASP sammen med access - nu skal jeg bare ikke bruge access, men MySQL.
Avatar billede codebase Praktikant
20. oktober 2001 - 12:16 #3
dvs. du skal bruge ASP og MySql database ?
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. oktober 2001 - 12:18 #4
Det gør jeg allerede på min hjemmeside, men jeg vil gerne kunne afprøve filerne lokalt før jeg ligger dem ud på internettet - læs spørgsmålet igennem en gang til, hele problemet er beskrevet der.
Avatar billede codebase Praktikant
20. oktober 2001 - 12:20 #5
ja det meste står der, men jeg kunne ikke se om det var ASP eller PHP du ville bruge..

btw. Jeg kan ikke hjælpe dig..:-(

_codeb@se.dk
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2001 - 13:06 #6
IIS er da i stand til det.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2001 - 13:06 #7
pws er kun lavet til prøve server for windows 98, og hovedsalig kun tænkt anvendt til småsider der skal testes.
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:06 #8
Sikkert. Men jeg køre PWS under win98.
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:08 #9
Såvidt jeg husker skal man kører win2k sammen med IIS - men hvis der er nogen der kan undvære en licens er det også en løsning ;o)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
21. oktober 2001 - 20:42 #10
For at connecte til en MySQL Server i IIS / PWS skal du bruge MyODBC - det kan hentes på det link som du selv skriver.

Prøv at installere det og skriv hvilke fejl det kommer med.
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. oktober 2001 - 15:21 #11
1) Åbner setup.exe
2) Vælger MySQL
3) Så spørger den om \"Data sources (driver)\" hvor jeg enten kan vælge mellem:
- Slowly (MySQL) (computeren hedder slowly)
- Sample-MySQL (MySQL)

Ligegyldig hvilken jeg vælger siger den \"The setup routines for MySQL ODBV driver could not be found. Please reinstall the driver\".
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. oktober 2001 - 16:39 #12
Ingen forslag?
Avatar billede tommyf Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:14 #13
Ingen?
Avatar billede bga Nybegynder
27. november 2002 - 15:17 #14
Jeg kører PWS under win98 og har downloadet MySQL og MyODBC.
Det hele virker fint! Er du sikker på, at du har installeret driveren korrekt?