Avatar billede miztress Nybegynder
20. oktober 2001 - 10:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brug af screen

Jeg har to maskiner der kører freeBSD. Jeg logger ind fra maskine 1 til 2 via ssh og starter en session. (f.eks. ftp)
Mit spørgsmål er så om jeg jeg kan logge ud af 2, for derefter at logge ind igen og \"få fat\" i min kørende ftp session.
Jeg har forstået man kan bruge screen til dette !!!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
20. oktober 2001 - 12:46 #1
man screen
Avatar billede miztress Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:00 #2
vladimirr : Det er ikke helt nok :-)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
20. oktober 2001 - 13:01 #3
Så må jeg jo se om jeg kan finde noget mere til dig :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. november 2001 - 12:08 #4
for at aktivere screen skriver du screen
så kommer med den noget info om selve scren, det trykker du ok til, nu får du en shell frem som du så skriver ftp.....altså den kommando du til køre.
så når du vil logge ud trykker du alt+a og alt+d
så returner du til den shell du havde inden du startede screen.
nu kan du logge ud.
når du så vil connecte igen skriver du screen -r
hvis du har flere screens kørende får du en liste med pids, men har du kun 1 kørende så connecter du bare til den.

/Dex2k
uin # 97951788
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. november 2001 - 19:46 #5
takker for points, håber du fik noget ud af at læse min lille fine vejledning ;)
Avatar billede miztress Nybegynder
01. november 2001 - 19:52 #6
Det var lige hvad jeg skulle bruge. Kan du hjælpe mig med bg& og fg% også ? Mod piont selfølgelig -)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. november 2001 - 22:36 #7
eh....
ved jeg ikke hvad er*gg*
sorry
er meget newbie til unix, men kan en del i linux, kan bare ikke lige huske hvad bg% er.