Avatar billede bleakorbit Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Optage video på computeren...

Heysan.

Jeg har et geforce3 Deluxe kort med TV-ind og jeg kunne godt tænke mig at kunne overføre video fra min Videoafspiller til min computer...men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere. Jeg har et stik som består af et Scart kabel i den ene ende og et lille video stik i den anden, og der er sådan set ikke nogle problemer i at tilslutte videoen, der komme bare ikke noget frem når jeg kører mit capture program (ASUS digital VCR)...Hvad gør jeg galt???

Hilsen

Bleakorbit
Avatar billede supertau Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:15 #1
Du skal selvfølgelig sørge for at dit geforce-kort er aktiveret på tv-ind porten (jeg ved ikke hvordan det gøres). Du kan evt. også prøve at downloade virtualdub, det skulle være rigitg godt til video-capture
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2001 - 16:16 #2
Hvis det er et ASUS kort du har, hvilket man jo må gå ud fra, så har du et svhs input stik, med phonostik i den anden ende (gult) det er dette stik du skal bruge!

Hvilket kort er der tale om?
Avatar billede bleakorbit Nybegynder
16. oktober 2001 - 16:20 #3
Det er et ASUS kort og jeg sætter video stikket fra det omtalte scart stik ind i det gule stik der omformer til SVHS som jeg så sætter ind i computeren. Det skal lige siges at jeg ikke har problemer hvis jeg optager fra et video kamera ned på computeren, det virker som om at videoen ikke sender noget bille ud i scart stikket.....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2001 - 16:27 #4
Kan du køre scart stikket fra videoen op i fjernsynet?

Din Composite Scart adapter har den en omskifter?

Dit scart adapter stik er retnings bestemt. det vil sige at med mindre der en en in/out omskifter skal du have et stik mere for at få det til at virke. Du kan også bare bytte rundt på nogle af benfonbindelserne, men de skal jo byttes tilbage når du skal se noget på fjernsynet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2001 - 16:32 #5
Du skal bytte rundt på ben 19 og 20.

Se eventuelt på denne side under Scart Pinout, dun finder den i menuen til venstre:
http://www.bnoack.com/index.html
Avatar billede bleakorbit Nybegynder
18. oktober 2001 - 17:57 #6
Nu virker det godt nok...jeg købte sådan et scart stik med en lille in/out switch på...tak...