Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:39 Der er 15 kommentarer

Suzuki Fz50 skal tunes hvor dyrt hvor meget ?

Hej hej
Jeg har næsten lige fået en fin Fz50 den er pæn med alt til mangler ikke noget . Meeeen den skal tunes selvfølgelig men hvad skal jeg sætte på knallerten af tun og hvor hurtig kan den kommetil at køre og hvor dyrt det skal være så billigt så muligt jeg vil selvfølgelig gerne op og kære 90  km !!
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:45 #1
For omkring 3500 kr kan du komme op og køre 1-120 !
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:48 #2
Det er ulovligt, og dermed ulovligt at diskutere på E.!
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:53 #3
jeg retter lige i teksten hvis nu jeg skulle tune min knallert
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:57 #4
Tdaugaard > Der er ikke noget ulovligt idet og dermed heller ikke noget \"ulovligt\" i at diskutere det på eksperten! Det er ikke ulovligt at køre feks. 100 km på sin egen mark så længe at du ikke kører det på offentlig cykelsti / vej!

-Jonas
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:02 #5
theleiflindholms:> Ja ja .. klart nok !

freefreelancer:> Det er ulovligt at køre med tun få offentlige veje, og chancen for at theleiflindholms vil købe et dyrt tun for at køre på en privat mark/vej er lig 0 !
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:03 #6
freefreelancer>> godt sæt ham på plds men hvad skal jeg købe jeg har tænkt mig at tunings delene igennem Protuna.dk hvad syntes du og hvad skald er købes?
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:05 #7
tdauggaard>> Jeg har ikke skrevet at jeg vil køre nogen offentlige steder såsom stier og veje!!!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:06 #8
theleiflindholms:> Læs min kommentar ... der er INGEN der køber et tun til f.eks. 3.500 kr. for at køre på private grund!! Så glem det ... Desuden, hvor stor en privat grund skulle du ikke have for at komme op på 90 km/t ?
Avatar billede cool-wil Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:08 #9
er godt sæt ville være følgende:
Tunsæt 8,5 HK for Suz. FZ50
Bestillingsnr. 22000085
2.098,00 Kr. inkl. moms

Består af: Cylinder jern 3-kanal Ø45,00, Stempel komplet jern, Topstykke højkomprimeret, Tændrør B7HS, Sodsæt (3 dele) 65ccm, Udstødning komplet sort. Sættet giver ikke straks 8,5 HK, men kræver montering af større studs og karburator. Kører også godt med standard karburator. Husk at omdyse karburator. Cylinder/udstødning er af omløbertypen (som K50)

for at få dette sæt til at rende godt, skal du have en bedre og størrer karburator og dermed oxo en mere stabil studs..

jeg vil tro dette sæt kommer op på de 75-80 når den er god tunet, men selve hullet i cylinderen er kun på 45, så den bliver ikke speciel vild.

Hvorfor købe en fzer, det er da en af de mere kedeligere modeller, en k50, er det bedste suz noglesinde har lavet, og den der er sjovest at tune..

nåmen mit valg, hvis det skulle være mig der skulle tune den:-)

wil/
www.theroom.dk
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:09 #10
tdauggaaard>> du ved da ik om jeg bor på en bondegård!!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:11 #11
theleiflindholms:> Drop the act ... nej, det ved jeg ikke men det er ligemeget. Gider ikke diskuterer med jer. Anmeld misbrug er blevet brugt ..
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
08. oktober 2001 - 18:05 #12
øhh jaja
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
08. oktober 2001 - 18:37 #13
Tdaugaard > Det kan godt være at du føler dig uretfærdigt behandlet men  i sådanne sager må man altså gå efter principper og sige \"Jammen Okay Hvis theleiflindholms siger at han vil køre på marker så lad ham dog gøre det\"!

-Jonas
Avatar billede shjorth Nybegynder
13. november 2001 - 17:15 #14
tdaugaard--> Du kan ikke tillade dig at dømme the......... Hvis han vil køre 120 på sin egen mark er det hans sag.

Desuden er det ikke ulovligt at montere et tun \"som allerede nævnt\", så længe forsikringsselvskabet går ind for det, er det lovligt at køre på vejen (altså kun 30)..
chancen for at de gør det er bare meget lille!!!
Avatar billede Miawz Nybegynder
20. oktober 2010 - 23:21 #15
Vil godt lige sige jeg kender en del som har en knallert, scooter, crosser som slet ikke er lovlig, men de køre så ogdå kun på deres egen grund. Er også ligeglad om folk tuner knallerter, de smadre kun dem selv da der ikke sker meget med de biler de bliver kørt ned af/ køre ind i, og det jo ikke ligefrem fordi fodgængere flagre konstant på cykelstien. Der er klart være ting at tage sig til end at småtune sin knallert, og forøvrigt hvis man nøjes med at fjerne skiver og andre plumberinger uden at ændre cyllinder så fourener de mindre og bruger mindre benzin.