Avatar billede gittel Nybegynder
06. oktober 2001 - 11:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Børnefilter/klassifikationsfilter

Tidligere har jeg oprettet ovenstående filter ang. internet. Selv om jeg med kode har deaktiveret filteret. Slår det automatisk til igen. Dvs. jeg skal skrive koder mange gange for at komme på nettet. Er der andre steder i systemet jeg skal ind og mærke af.
Jeg kan jo i min sikkerhedsiver have været inde andre steder, som jeg ikke pt. kan huske. Tålmodigheden er brugt op nu, så på forhånd tak
Avatar billede prodic Mester
06. oktober 2001 - 11:14 #1
Vil du gerne frakoble det filter helt eller hvordan skal det forståes?
Avatar billede prodic Mester
06. oktober 2001 - 11:16 #2
http://www.internettweak.com/prod-it.html

Det program kan frakoble filteret helt. Såfremt det er det du mangler.
Avatar billede gittel Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:06 #3
Tak for hurtigt svar og undskyld jeg selv er lidt sent tilbage.
Jeg tror ikke det er et program jeg skal bruge.
Jeg må kunne fjerne en afmærkning et eller andet sted. Jeg bruger windows ME og er tidligere gennem bladet Komputer 10/2001 blevet guidet til at slå filteret til.
Avatar billede kapla Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:15 #4
Avatar billede prodic Mester
06. oktober 2001 - 17:16 #5
Gittel->Du vil gerne frakoble filteret helt ikke?

For InternetTweak kan nemlig fjerne filteret helt, og kan bruges hvis man har glemt kodeordet til filteret.

Det har jeg nemlig selv bøvlet med tidligere. Og det virker.

Men det er jo kun hvis filtret skal fjernes helt.
Avatar billede gittel Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:25 #6
Hej Prodic, undskyld jeg ikke nævnte det, men filteret skal ikke fjernes. Jeg har i en periode haft filteret deaktiveret permenent. Så det kan lade sig gøre og filteret er ok for i perioder at bruges over for børnene. Og kapla0, jeg går ind og kigger.
Avatar billede gittel Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:26 #7
For øvrigt. Det er ikke fordi jeg har glemt password, men for at spare tid når jeg skal på explorer.
Avatar billede prodic Mester
06. oktober 2001 - 17:31 #8
gittel->Okay, så er jeg mere blank. Beklager.

Kan det tænkes, at du har sat de generelle regler for stramt?
Så man uanset hvad skal skrive koden...
Avatar billede gittel Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:44 #9
Du skal ikke beklage, det er godt forsøgt. Men jeg tror du har fat i noget rigtigt. I internet indstillinger og indhold kommer filteret jo frem. Det er dette der skal slåes fra igen permanent.
Avatar billede prodic Mester
06. oktober 2001 - 17:49 #10
Du må have et administrationskodeord, som tillader dig at ændre indstillingerne.
Men det har du måske prøvet?

Det må også være muligt, at slå de enkelte dele fra igen - under Internet Indstillinger.
Avatar billede gittel Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:54 #11
Ja, jeg kan jo godt ændre, men ikke vedblivende som det var inden jeg koblede filteret til.
Tja, det er sikkert helt enkelt og et andet sted måske jeg har været inde og rode dengang.
Avatar billede prodic Mester
06. oktober 2001 - 17:58 #12
Hmm, lyder underligt.

Men jeg er ved at være på par bund, så nærgående et kendskab har jeg heller ikke til filtret(udover at jeg har fjernet det engang)

Men mulighederne under \"filter\" må være ret begrænsede. Det skulle være til at finde igen for dig.
Avatar billede gittel Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:59 #13
Ok, tak for nu. Jeg må se om der dukker noget op. Selv er jeg bare løbet tør for muligheder.
Hej med dig.
Avatar billede gittel Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:42 #14
Hej prodic, jeg har nu brugt programmet du anbefalede og det ser ud til at hvis jeg først har lagt filter på skal det fjernes via dette. Jeg har været inde og kigge i msn´s hjælp og kan ikke finde noget bedre. Nu kommer der så bare noget med systemadministrator som du skrev om. Hvor igennem kan jeg så stryre dette? Jeg vil tildele dig de 30 point.
Avatar billede prodic Mester
07. oktober 2001 - 13:15 #15
gittel->Det kan du styre ved hjælp af administratorkoden.
Den tillader dig nok, at styre hvilke begrænsninger der er på Internet Explorer.
Men udover det så er jeg også lidt mere blank, så meget har jeg heller ikke leget med det.

Du må have skrevet et administratorkodeord og det kunne jeg forestille mig at du skal anvende for at ændre på rettighederne i IE.

Jeg laver det lige til et svar.
Avatar billede gittel Nybegynder
07. oktober 2001 - 16:10 #16
Jeg har ikke skrevet et administratorkodeord nogen steder ved installationen. Men pyt, jeg kan godt leve med msn som startside osv. Så kan jeg altid \"forske\" videre en anden dag. Tak