Avatar billede tototo Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kan ikke finde harddisk

Efter lidt kludren med fdisk kan pcén ikke mere finde min harddisk.jeg kan ikke køre fdisk fra en bootdiskette men får en meddelelse ingen fixed disk.
det er en dell bios og den kan ikke se harddisken.
Hvad gør jeg ?
Avatar billede prof2 Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:54 #1
Er jumperen rigtig ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:55 #2
Du skal da formatere harddisken, før kan du ikke se den!
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:57 #3
Har du sat den til at starte på A: drevet?

Udfør formatering fra fdisk disketten

Format C:\\
Avatar billede jake_6 Nybegynder
05. oktober 2001 - 22:32 #4
Fdisk (og bios) kan og skal kunne se en ikke formateret HD. Det lyder skummelt at bios ikke skulle kunne se disken efter at du har rodet med fdisk. Hvis du er sikker på at kabler og jumpere sidder korrekt..Hmm ja hvad så? Dumt spm: Har du prøvet at enable autodetect i bios\'en?
Avatar billede tototo Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:33 #5
jeg har kæmpet længe men finde min harddisk kan den ikke .Når jeg sætter den som slave og lader en ny disk være master er der ingen problemer og jeg kan lave partioner på slaven.når jeg sætter den som master alene er problemet der igen.kan man overskrive eller rette en disk ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:50 #6
Når den sidder som slave, kan du så se den med kommandoen Dir d: forudsat at den hedder D:
Avatar billede tototo Nybegynder
08. oktober 2001 - 21:28 #7
Tak for alle svar
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. oktober 2001 - 21:51 #8
var det jumperen, der er nogle der gerne vil vide det?!
Avatar billede tototo Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:57 #9
Nej,det var noget med en low level formatering og jeg fandt en gammel pc med en bios der kunne rette op på dette.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. oktober 2001 - 23:11 #10
Så var mit svar da nærmere det rigtige i forhold til prof2 svar!?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2002 - 22:41 #11
tototo> opret spørgsmål m. point til retaxes da det jo helt klart er ham der kom med løsningen, tak.

john_stigers - coadmin