Avatar billede klatten Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:01 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvad kan vi gøre ved idioter?

preben01
  blev til
mastervelle
  blev til
satans
  blev til
esben01 http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=esben01
  som lever videre i dag og stiller spørgsmål om defekt grus!

Man kan ikke oprette flere bruger til samme email, hvilket er helt fint, men der bør gøres yderligere tiltag for, at det bliver langt mere besværligt og irriterende at skifte til et nyt brugernavn.

Selv om ovenstående navne er blevet anmeldt adskillige gange i dag og i går, så agerer Admin desværre ikke hurtigt nok. Brugeren når at skifte identitet.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 16:05 #1
Avatar billede xzxzx Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:14 #2
Når en bruger er oprettet en bruger pr. IP.
Problemmet er jo bare at det er et IT forum, et fiske foum kunne det jo sagtens være gået - men de ved jo *skikkert* hvordan man skjuler sin IP m.m. så kunne man jo tage skridte videre så alle dem der skjuler sin Ip, ikke kan komme ind på eksperten ;-).

Ellers kan vi jo bare ignorer dem?

//Casper S - www.enter-s.dk
Avatar billede mipe1 Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:25 #3
hvad så med dem som ikke har fast ip?
Avatar billede snowball Novice
04. oktober 2001 - 16:29 #4
Og dem som sidder på LAN og kun har 1 rigtig IP ud af huset !?

Snowball
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 16:31 #5
ip restriction vil ikke virke så bruger man bare en proxy til at connecte igennem
Avatar billede mipe1 Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:38 #6
Men ja hvorfor ikke bare ignorere dem
Avatar billede -2000haj Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:42 #7
Man bør have nogle modaratore..
Som følger med i grupperne..

FX. hver gruppe har 1 eller 2 moderator.
eller hvar kategori har et par stykker..

Det er den måde mange andre gør det på..

James
Avatar billede mipe1 Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:49 #8
sad faktisk lige og tænkte på om der ikke kunne udpeges folk til at holde styr på de enkelte kategorier, få lukket forældede spm. lege lidt politi m.m. (det er jo nok af selvudnævnte politibetjente i forvejen, så der kunne nok findes nogen)
Avatar billede -2000haj Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:52 #9
Ja man kunne evt. lave sådan at de havde mulighed for at kunne slette og korrigere spørgsmål og brugere..

James
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:53 #10
Hmmm, der er ikke noget galt i at gøre folk opmærksom på at de bryder reglerne, når de er for dovne til at læse dem.

Personlig ville jeg ikke have noget mod at være moderator.
Avatar billede fcs Novice
04. oktober 2001 - 18:20 #11
Ideen om moderatorer aller co-admins er mange år gammel. Dog kræver det at der udvikles et co-admin modul, som kan give visse brugere ekstra rettigheder. Admins har kigget på det, men har indtil videre ikke haft tid til at føre det ud i livet. Det står dog på deres liste over ting de gerne vil lave, men simpelthen ikke har tid til - sy vidt jeg har forstået ;-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:23 #12
Men det er vist efterhånden den eneste holdbare løsning. At Admins kommer og sletter 30 snydere hver søndag holder ikke i længden.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:24 #13
noget der ville vlre nemmere at lave,ville være en ignore knap..
så kunne man trykke på brugernavnet på den bruger man ville ignore, og så ser man aldrig spm fra den person igen..

så kan man i alle tilfælde kun komme til at se idioten en gang..

der skal selvfølgelig være mulighed for at unignore igen, hvis man har gjort det forkert..
men sådan tror jeg det skulle være, en meget nemmere måde end at få coadmins osv herinde..

hvad siger i?

Avatar billede fcs Novice
04. oktober 2001 - 18:25 #14
TommyF>> Det har du helt ret i. Jeg skal gerne melde mig (igen) til at være co-admin i f.eks. en kategori som antivirus
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:28 #15
cool-will >> Det ville tage ligeså lang tid som at udvikle et co-admin-system, og så skulle 3500 brugere ignorere en bruger i stedet for kun én. Ideen ville jo heller ikke ordne snydere.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 18:30 #16
en ignore knap vil ikke nytte noget ... hvis vi bare putter snydere på ignore så er der intet formål med point systemet
Avatar billede hotpop Novice
04. oktober 2001 - 21:55 #17

Avatar billede justify Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:50 #18
Jeg er ikke enig - hvor er den frie ret til at oprette spørgsmål og få svar så henne.
Vi har nok af selvbestaltede politibetjente i samfundet. Prøv bare at køre uden lys end dag i 5 min. - så er de der - der blinkes med forlysene- dyttes mv.
Nej - ignorer  disse spørgsmål - lad være med at svare - så er den pot ude.
Avatar billede justify Nybegynder
15. oktober 2001 - 09:53 #19
Hvem skulle igivet fald vælges tyil co-Admins - så kunne vi sloges om det - nej lad os besvare du \"fornuftige\" spørgsmål - og lad de andre stå åbne.

Men Admin burde fjerne \"forældede\" spørgsmål , som er ældre en en vis dato. Datoen kunne vi diskutere. Spild ikke jeres tid med andet.
Avatar billede klatten Nybegynder
18. oktober 2001 - 20:37 #20
Med justify\'s kommentar lukker jeg så dette spm.
Jeg selv vil faktisk bare vælge at ignorere \"idioterne\" fremover!