Avatar billede thomasdb Nybegynder
04. oktober 2001 - 13:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Doorway eller cloaking

jeg skal have lavet nogle doorway sider, men kan ikke finde nogle steder med hvordan konkret det skal laves som html. jeg har kigget på både joyzone.dk og eksperten. Er der en klog herinde som kan sende en doorway dokument i html som jeg selv kan tilpasse.
Avatar billede jens Nybegynder
04. oktober 2001 - 15:15 #1
Der er vist ikke nogen faste regler for doorways sider. Du kan bruge http://www.webposition.com til at lave disse sider. Men jeg vil ikke anbefale denne metode, men det skal jeg jo ikke blande mig i ;-)

grunden er at f.eks. http://www.webposition.com laver deres doorway sider ud fra en skabelon - på et tidspunkt blev altavista godt sur over det ( hvilket jeg synes var berettiget ) og slettede alle disse sider der brugte det i deres index - omtales i dag som black monday.

doorways er yt i dag - der skal mere til for at opnå gode placeringer
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2001 - 10:52 #2
Doorwaysider er bestemt ikke yt, de har bare udviklet sig. Hvis du har brugt frames, flash eller dynamisk generede sider, er doorway ofte den din eneste mulighed for at komme med i søgemaskinerne. Dette ved og acceptere søgemaskinerne, så hvis du laver en doorwayside, der også kan bruges af mennesker, er der intet problem.
Når jens sire at der skal mere til har han selvfølgelig ret, men ordentlige doorways er bestemt brugbare.

Cloaking er en anden sag. Hvis du bruger dette og det bliver opdaget vil det ofte betyde en udelukkelse fra desøgemaskiner, der har opdaget det. Cloacking kræver ofte eksperter og skal udføres efter nøje (og uskrevne) regler, hvis søgemaskiner ikke skal udelukke dig. Det er der ganske få i danmark der kan (jeg er selv ikke en af dem)

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede thomasdb Nybegynder
05. oktober 2001 - 21:28 #3
hej kim

jeg er helt enig med dig. Jeg allerede et andet site hvor vi har betalt os dyrt fra cloaking. Men på min private side vil jeg ikke rigtig betale noget specielt for min egen side. Jeg kan ikke finde noget på din side hvordan man opbygger doorway sider
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2001 - 22:15 #4
Hej Thomas

Nej det kan du ikke endnu, jeg har alt for travlt med arbejde til at få skrevet alle de artikler jeg gerne ville. Jeg forsøger på mandag at nå at uploade et eksempel med lidt tekst til så du kan se hvordan det kan gøres. Husk at søgemaskinens spider \"kravler\" på hyperlinks, hvorfor den interne linkstruktur i dit site er meget vigtig. Alle sider skal bindes sammen med links, en side hvor der kun går et link til er ikke vigtig. Alle sider skal have mindst tre indkommende links. Det kaldes et linkregime
Avatar billede thomasdb Nybegynder
08. november 2001 - 18:16 #5
hej kim

jeg vil bare lige høre inden jeg lukker dette spg og du har lavet et eks. på en doorway side?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. november 2001 - 09:38 #6
Jeg har ikke lige haft tid, men jeg skal have lavet en flok. Send mig en mail på kim@bufferzone.dk, så vil jeg maile dig, når jeg har noget.

Du kan se her http://www.unlimited.dk/html/webpromotion.html, det er en doorway

Kim