Avatar billede bennys Nybegynder
04. oktober 2001 - 09:22 Der er 1 kommentar

Fra rumpunkt til Tegning

Punktet kan være 2,2,8 Lommeregneren siger det er Theta(.785)phi(.34) og rho 8.49  Bogen siger følgende
-sin(th)    -cos(th)cos(phi)  -cos(th)sin(phi)  0
cos(th)  -sin(th)cos(phi)    -sin(th)sin(phi)    0
    0          sin(phi)          -cos(phi)      0
  0            0                  rho          1
Så skal jeg gange (x,y,z,1) med ovenstående, og spørgsmålet er hvad er det for xyz
Så hedder det x/z *afstand f.eks 150  og Y=y/z.*afstand      Ja det er jo matematik men det kan også interessere graphicere.
Avatar billede bennys Nybegynder
26. oktober 2001 - 07:32 #1
Jeg har slidt i det for at forsøge mig frem til et svar,Og er nået til,at ovenstående skema,som er rotation xakse ,yakse og zakse bruges til at rummålet xyz 2,2,8 ganges med skemaet også X/Z*
Afstand f.eks 100 og Y/Z* afstand.De to perspektiv mål til tegnebrædtet er det dog sådan at X er op og Y vandret,Så nu må jeg jo sige spørgsmålet er tilfredsstillende besvaret