Avatar billede ollie Nybegynder
27. september 2001 - 20:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lyde og skærmbillede

hej!
sp.1. jeg har ingen lyd og har været i indstillinger+kontrolpanel+lyde og prøve.har heller ikke noget ikon på proceslinjen.hvad kan jeg gøre?
sp.2. når jeg klikker på hyperlinks kommer de op i halv skærmstørrelse og jeg skal trykke på maksimer hver gang.lidt irreterende.jeg beder om at svarene ikke er for indviklede da jeg er helt nybegynder.
på forhånd tak.
ollie
Avatar billede lauritspetersen Nybegynder
27. september 2001 - 21:00 #1
Hvis der ikke er nogen højtaler ned i højre hjørne tyder det på at systemet enten ikke kan finde dit lydkort eller at der ikke er noget i maskinen. Hvis du har et af de nye bundkort med onboard lydkort kan du eventuelt prøve at kigge i bios\'en ( Tryk del en masse gange når computeren er i gang med at starte ). Det kan være at lydkortet ikke er aktiveret.

Prøv eventuelt at tilføje/fjern hardware under kontrolpanel og se om lydkortet kan findes.

M.v.h. Laurits Petersen
Avatar billede zhark Nybegynder
27. september 2001 - 21:20 #2
Du skal se i kontrolpanel/system/enhedshåndtering efter om dit lydkort er installeret? Hvis det er kan du også markere et felt og få vist ikon.
Er det ikke installeret må du så søge efter det under tilføj hardware!
Hvad er det for en PC (mobo), har du sat: Plug and play til i bios?
Avatar billede zhark Nybegynder
27. september 2001 - 21:31 #3
ang. spm 2, så prøv at taste F11 når du har browseren åben.
Avatar billede summer Mester
27. september 2001 - 23:17 #4
Jeg ved ikke om dette hjælper dig. Jeg kører selv
win 98se. Jeg ved ikke hvad du gør. Hvis højtalerne er helt døde kan det selvfølgelig være mange ting. Ud over at det \"mekaniske\", så som
stik, kabler m.m. skal være rigtigt monteret, er der god hjælp at få i start>hjælp>lyd. På kontrolpanelets side skulle der gerne være et ikon
som angiver softwaren - Yamaha o.l. Softwaren har du nok på en cd-rom, som fulgte med PC\'en. Under
ikonet \"LYDE\" i kontrolpanelet dækker sig bare hvilke lyde du vil høre i forskellige situationer.
Avatar billede zhark Nybegynder
27. september 2001 - 23:48 #5
1) Første betingelse! Kan du - under kontrolpanel/system se lydkort?

2) Altså - ER det installereter, så kan fejlen ligge flere steder.

Et simpelt sted kan være, at ledningen fra højtalerne er sat i et forkert stik bag på lydkortet. Prøv at søge filer (*.wav) så får du en masse lydfiler af den slags Windows afspiller, klik på nogle stykker, virker det ikke så flyt stikket bag på lydkortet og prøv igen.
Avatar billede rasmusc Nybegynder
23. oktober 2001 - 23:51 #6
be putteren om at søge efter ny hardware (det gør du i kontrolpaneler) hvis problemet er sipelt løser det sig selv herefter. Ellers ... så kan det skyldes at det er et OnBoard lydkort, og så ligger driveren IKKE på Windos cd-rom men på Motherboard cd-rom. (så skal du bare smide den i og så skulle resten give sig selv)