Avatar billede malm Nybegynder
27. september 2001 - 14:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XML embedded binary

Jeg søger et eksempel på en XML fil, der inde holder binær-kode. Formålet er at erhverve viden omkring muligheder for embedded jpg i XML. Jeg har ind til nu kun været istand til at finde et udkast til en løsning:

<!ATTLIST image format NOTATION
(JPEG|TIFF..)>

XML fil:

<image format=\"JPEG\"...>

Findes der et eksempel på jpg embedded XML, der er implementeret vha. andre metoder f.eks Schema - har det ligeledes stor interesse.

Mvh
Henrik Malmvig
Avatar billede kresten Nybegynder
28. september 2001 - 14:12 #1

Prøv at tage et kik på http://www.perfectxml.com/articles/xml/binary.asp det er muligvis hvad du skal bruge?
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2001 - 22:06 #2
Du gør som i emails, du base64/MIME encoder det og putter det i et CDATA felt =)
Avatar billede janegil Nybegynder
02. oktober 2001 - 10:00 #3
Det er kanskje et større problem å få JPEG ut av XML, enn å få den inn?
Avatar billede malm Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:08 #4
Hej kresten

Undskyld det tog sin tid for mig at vende tilbage.
Det er det bedste svar jeg har fået, både fra eksperten men også fra Usenet generelt. Det er yderst anvendeligt og nemt at tilgå. Desuden gav du mig et udemærket link til xml resources.

Med venlig hilsen
Henrik Malmvig
Avatar billede kresten Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:26 #5
Jammen det var skam så lidt, det er jo derfor vi er her :)