Avatar billede eltempogigante Nybegynder
26. september 2001 - 17:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Glas med vand i...

Hvordan laver man egentlig et glas fyldt med vand i Lightwave?

Hvordan gør man hvis det fx skal være en væske som saftevand eller sodavand?
Avatar billede alsace Nybegynder
29. september 2001 - 04:59 #1
Jeg vil tro der er hjælp at hente her: http://www.geocities.com/CollegePark/9315/lw/tipmain.htm

Jeg har dog endnu ikke selv prøvet den tutorial, men den ser umiddelbart ud til at kunne hjælpe godt på vej.

-Alsace

Avatar billede eltempogigante Nybegynder
29. september 2001 - 21:57 #2
Jeg kender godt siden... Har bl.a. brugt den til at lave glas med... Men der står desværre ikke noget om hvordan man laver et glas med væske i...

Men jeg takker dog for svaret... :o)
Avatar billede mismis Nybegynder
30. september 2001 - 02:51 #3
hey gigant.

Snakker du her om sådan Fake væske i et glas eller
rigtig flydende væske man hælder ned i eller ud af et glas.

hvis det er sidst nævnte kan man ikke lave det direkte i lightwave. da lightwaves partikler ikke kan stables oven på hinanden og glasset derfor aldrig vil blive fuld
Men der er dog en løsning

og den hedder REALFLOW

et program lavet til kun at lave væsker og det er den simpelthen suverent til
og programmet underståtter sågar lightwave så du kan lave din scene  (husk at trible dine objecter) og importere i realflow og så lave din vand / væske emitter der inde.
og så exportere enten selve partikel dataene til lw eller exportere en object sequence som du loader.

det virker helt suverent

du brude checke detes samples på www.realflow.com

det er helt klart det værd

God fornøjelse

  MIS
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
01. oktober 2001 - 16:29 #4
Tak for svaret, men jeg er ikke så ambitiøs at jeg vil prøve på at lave flydende vand... Jeg kunne bare godt tænke mig at lave et glas fyldt med fx saftevand. (Altså \"Fake\" væske...)

Hvordan gør man det?
Avatar billede mismis Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:33 #5
jo ser du det er jo så en længere forklarting vi har gang i.

du laver dit glas yder side og inder side for sig først.
så tager du og vælger nederste halvdel af polygonerne på inderste del af inderside glassed
dem cutter du med x og lægger i et tomt lag med v

ydersideglassed surface vender ud af
inderside glassets surface vender ind af
den lille del du har skåret af indersideglasset venner ud af.

så tager du og selecter punterne øverst i den avskårende del 1 efter 1 med uret og trykker p
så får du en top polygon.

Den selecter du og lave 1 bevel lidt ind mod midten (3-4mm) oglidt ned og igen en mere magen til der går lidt længere ind og ned så du får en lille buge på overfladen.

så giver du glas og glas inderside overflade
og væskern overflade med transparency på 60 og refraction 1,8 eller mere hvis det er mørkere væske.

så selecter du alle 3 og kopiere sammen i et lag
og trykker m for merge points

laver en plade eller noget at stille glasset på
og så rendere du og så er den hjemme.

MVH

  MIS
Avatar billede mismis Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:43 #6
jeg vil da også lige tilføje at du kan lege lidt med Colorfilter under surface på saften
så kan farven blive kraftiger plus at den kan farve lys så du får rødt skær i din skygge som det naturligt vil være.

jeg har lave 3 eksempel billeder til dig så du kan se glasset nøjagtig som jeg har fortalt dig det.

http://www.trhlogos.dk/glas_vaeske1.jpg
http://www.trhlogos.dk/glas_vaeske2.jpg

og 3 eren her hvor du bedre kan se det røde skær i skyggen.

http://www.trhlogos.dk/glas_vaeske3.jpg

Held og lykke med det
  MIS
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
02. oktober 2001 - 17:37 #7
Takker jeg vil gå amok med det, så snart jeg får tid... (Har temmelig travlt for øjeblikket...)
Avatar billede mismis Nybegynder
02. oktober 2001 - 17:42 #8
det var da godt,  checkede du de 3 eksempler jeg viste ?

MVH

MIS
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
02. oktober 2001 - 19:31 #9
Ja jeg tjekkede billederne de er fede!!! :o)
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:15 #10
Jeg takker for dit gode svar...

Resultatet blev ret flot! :o)

Takker:o)