Avatar billede mmmmn Nybegynder
25. september 2001 - 14:32 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

S-VHS \"kræver\" hurtigt svar - 200 point!

jeg står og skal købe en svhs-video hurtigst muligt.

jeg var i starten indstillet på at købe en jvc 6700 til 2500 kr. men da jeg kun skal bruge den til at grabbe vhs-videobånd via mit tv-kort, synes jeg det er lidt mange penge.

specielt fordi jeg så man kunne købe disse 3 svhs videoer til en del billigere penge:
Hitachi VT-MX900 - 1000 kr.
Samsung SV-2353X - 1100 kr.
Sharp VCMH76FPM - 1300 kr.

er der nogen der har erfaringer med nogle af ovenstående?

den nævnte jvc svhs til 2500kr ved jeg er i stand til at optage på vhs-bånd i næsten svhs-kvalitet.
men det er jeg sådan set næsten ligeglad med.
Er mere interesseret i at høre om nogle af de billige nævnte svhs-modeller i det hele taget kan AFSPILLE gamle vhs-bånd , uden jeg skal have fat i boremaskinen (eller er det kun aktualt under \"optagelse\" ?))

en del spm. blandet sammen - 200 point - til den som svarer på det hele fyldestgørende... og selvsagt lidt mindre hvis du kun svarer på brudstykker af det :-)

Avatar billede disky Nybegynder
25. september 2001 - 14:33 #1
Jeg har selv den sharp du nævner, og den har kanon godt billede, og fungere fint sammen med mit tv-in kort også over SVHs.

Så den vil jeg klart foreslå.

Avatar billede mmmmn Nybegynder
25. september 2001 - 14:41 #2
disky: (fra newz? :-))
lige et kort ekstra spm: går signalet helt klart igennem til tv-kortet (altså ingen \"forstyrrelser i billedet)?
og hvad har du selv givet for videoen?
og hørte der alt det nødvendige tilbehør med for at tilslutte den tv-kort ?
Avatar billede mmmmn Nybegynder
25. september 2001 - 19:25 #3
ok - nu har jeg købt den, altså sharp-videoen, men jeg mangler et decideret s-vhs stik som kan gå ind i tv-kortet.

er det noget du kender til ?
kan man få et hvor det er scart i den ene ende og svhs i den anden ende  ?

Avatar billede disky Nybegynder
26. september 2001 - 08:52 #4
nej det skal du ikke regne med.

Men du kan få scart stik, hvor der er 3 cinch bøsninger og et s-vhs stik på. Derfra bruger du så et almindeligt stereo audiokabel og et s-vhs kabel videre til din PC.

Avatar billede mmmmn Nybegynder
29. september 2001 - 14:30 #5
disky - jeg beklager jeg først giver respons nu...
jeg ville rigtigt have givet dig 100 point nu... for at have svaret på nogle af spm.
du får alle 200 point hvis du svarer på nedenstående... :)

jeg har som sagt købt videoen nu - men kan ikke få den til at virke med tv-kortet (ikke når jeg tilslutter den via svhs-stik)

Jeg fandt ud af til min store overraskelse at videoen kun er DELVIST svhs! - den kan kun AFSPILLE svhs film (ikke optage i svhs kvalitet)!
SIKKER på det er sådan en sharp du har!?!?

men det kan jeg i princippet leve uden.

altså der er HELT blåt billede når jeg trykker på svhs knappen i min tv-kort-applikation.
og jeg har købt et scartstik som munder ud i et svhs stik som går ind i tv-kortet, men jeg tænkte at hvis nu videon ikke er RIGTIG shvs - så er det måske derfor der bare er blåt billede.
Avatar billede mmmmn Nybegynder
29. september 2001 - 15:15 #6
hey - glem det ovenstående :-)

jeg rykkede en lille knap til siden på scart/svhs-stikket til siden. og så kom der billede! :-)
men det er i sort hvid - og lidt \"mønstret\" at se på... ved du hvad jeg kan gøre der`? eller er det fordi det ikke er en rigtig svhs ?
husk - stadig 100 EKSTRA point  på højkant :-)