Avatar billede exposure Nybegynder
20. september 2001 - 22:46 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

3ds max - Gizmo - Clouds

Er det nogen der kan fortælle mig hvordan man laver skyer i 3ds max. Ikke som baggrunds skyer, men skyer man f.eks. kan flyve igennem.

Håber i forstår hvad jeg leder efter.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
20. september 2001 - 22:59 #1
jeg ved ikke om du kan bruge det, men der er mange toturials her
http://www.3dmaxer.dk/
Avatar billede nf_maz Nybegynder
20. september 2001 - 23:00 #2
Check den her tutorial ud - den kræver et gratis plugin der hedder firestorm.

http://www.geocities.com/dp_jwvd/Tutorial.htm
Avatar billede nf_maz Nybegynder
20. september 2001 - 23:04 #3
Avatar billede zerohero Nybegynder
21. september 2001 - 16:33 #4
Mini Tutorial:

1. Lav en BoxGizmo i din TopView.

2. I hovedmenuen vælg følgende Rendering>Environment. Dette åbner \"Environment\" menuen.

3. Under \"Atmosphere\" tryk på knappen \"Add...\". Vælg derefter Combustion.

4. Under Combustion Parameters. Tryk på knappen Pick Gizmo og vælg nu din BoxGizmo.

5. Ændre farverne i de 3 felter til Hvid, grå, og Mørke Blå.

6. Ændre nu følgende:
  Flame Size: 35.
  Density:    50.
  Flame Deail: 5.
  Phase:      75.

7. Render.

Prøv at leg lidt med parameterene (Be creative)...

ZeroHero