Avatar billede tedde Nybegynder
18. september 2001 - 15:25 Der er 10 kommentarer

HD

Hvad er en HD med flytbare skiver
Avatar billede klatten Nybegynder
18. september 2001 - 15:27 #1
Hvor har du det fra?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
18. september 2001 - 15:43 #2
Mener du ikke en HD med flytbar skuffe !?
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
18. september 2001 - 15:44 #3
Tja i rigtigt gamle dage (nu skal man sku passe på, der er jo nogen erfarne herrer/damer her på eksperten), var en harddisk en stor kasse med et antal plader med hver sin \"pickup\". De skulle hver især justeres ind til hinanden, havde man en fejl på sin harddisk fandt man området på disken og skiftede den relevante plade. Er det mon det du tænker på.
Avatar billede jkjaers Nybegynder
18. september 2001 - 15:48 #4
Ja, det lyder som noget du kan læse om her:

http://www.dr.dk/orbitalen/tidslinier/

I øvrigt meget interessant i øvrigt
Avatar billede tedde Nybegynder
19. september 2001 - 09:29 #5
Hej

Tak fordi i svarede, men i min skole opgave lyder et spørgsmål på : \"Hvilke HD typer kender du, som har flytbare skiver\"???
Det er det jeg gerne vil have svar på
Avatar billede jkjaers Nybegynder
21. september 2001 - 13:19 #6
Dette fandt jeg på: http://www.uftd.dk/ordf/ordf_3a.html

RAID
Redundant Array of Inexpensive Disks. Specielle flytbare harddiske, der er velegnede til arkivering af store datamængder der løbende anvendes. RAID-diske placerer automatisk data flere steder på disken. Dette forbedrer datasikkerheden.

Ved ikke om det giver mening.

Jesper
Avatar billede jensenlarsr Nybegynder
21. september 2001 - 13:29 #7
Mon ikke der menes, hvilke disk-drev der findes med flytbare skiver???? (CD mv...)
Avatar billede jensenlarsr Nybegynder
21. september 2001 - 13:41 #8
> ang. RAID

Citat fra bogen \"Operating Systems\" af William Stallings:

\"
1. RAID is a set of physical disk drives viewed by the operating system as a single logical drive.
2. Data are distributed across the physical drives of an array.
3. Redundant disk capacity is used to store parity information, which guarantees data recoverability in case of a disk failure.
\"

Jeg tror vi er inde på det rigtige :(
Avatar billede jensenlarsr Nybegynder
21. september 2001 - 13:43 #9
SORRY, jeg mente: Jeg tror IKKE vi er inde på det rigtige
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
21. september 2001 - 17:57 #10
Nej, men hvad nivaeu snakker vi om her. Er det data for 4. klasse, eller er det afslutende opg. som datamatiker. Det kunne måske give et clue.