Avatar billede ripper109 Nybegynder
01. februar 2000 - 19:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fast-net

Er der nogen der har en idé om hvad en fast-net forbindelse på 512kb - 1MB må koste.
Jeg har set World online har nogle til omkring 45000.- om året, men kan det findes billigere.
Avatar billede tobias Nybegynder
01. februar 2000 - 20:44 #1
45000 Lyder meget dyrt mener du ikke 4500 ???
Avatar billede redul Nybegynder
01. februar 2000 - 21:51 #2
kommer an på hvor mange brugere der skal bruge linien. Er det blot et par stykker har cybercity nogle billige alternativer, vist nok 2mbit for omkring 10.000

Er det til mange brugere kommer det til at koste meget, vi betaler 100.000 for en 256kbit linie om året, og det er prisen.

Men priserne er faldene...
Avatar billede sjensen Nybegynder
01. februar 2000 - 22:56 #3
Priserne er høje. 45000 er ikke dyrt i forhold til andre priser (det er selvfølgeligt dyrt og urimeligt at tage så mange penge, men sådan er det).

redul har formentligt ret når han siger at de betaler 100k om året for en 256kbit linie. Jeg har set priser på op til 625000 for en 1mbit linie.

Priserne er afhængige af afstanden først og fremmest. Derefter om du vil have linien helt for dig selv eller om du vil dele den med andre. Man kan dele linier med andre gennem såkaldte Frame-Relay's. D.v.s. specielle "modem" ligendende enheder der styrer trafikken gennem et knudepunkt. Her betaler man for en procent del af linien svarende til hviklen prioritet man ønsker sine data skal have.

Men der er andre muligheder der dog er afhængige af hvor du bor. Nogle steder kan du bruge antenneforeningens kabelsystem til internetforbindelse og opnå hastigheder på op til 3mbit (i teorien) for samme pris som med et alm. telefonmodem. Det kan man bl.a med Stofa i Århus.

Endeligt er der muligheden for at bruge Parabol modtagelse, og alm. modem til afsendelse. Dette gælder dog kun for forbindelse til internettet. Med dette system kan du sende dine requests (når du trykker på et link eller skriver en url i adresselinien) og så modtager du siderne og evt. download filer via satellit og parabol. Hastighederne er er væsentligt højere end almindelig telefon / IDSN men jeg er ikke helt klar over det egentlige hastigheder. Jeg har aldrig selv prøvet det.

sjensen
Avatar billede wall Nybegynder
01. februar 2000 - 23:46 #4
Det køre med Ca 800 Kb/Sec via Sat

<% Wall %>
Avatar billede getalife Nybegynder
02. februar 2000 - 00:25 #5
Tele Danmark har to af disse løsninger:
1. K-modem (Kabelmodem) Info finder du her:
http://www.kabeltv.dk/html/frames/henvisninger/kabelmodem.html
2. NetExpres (ADSL) Info finder du her: http://www.teledanmark.dk/menu/sm1207.htm

Vh
Getalife
Avatar billede cyberfox Nybegynder
02. februar 2000 - 18:28 #6
"Tele Danmark har to af disse løsninger:"  Tja de er sikkert gode , men man skal da have for mange penge hvis man vælger TeleDK ,  300Mb fri trafik I KVARTALET!!!!!!!!!!!  Hvad F..... Tænker de på i TeleDk ???????
(andet end penge)
Satellit modem hos EOL (eourpe online) koster 140kr/måned med FRI trafik, modem ca 1800,-  og så selvfølig de urimlige høje minuttakster oven i("TAK" TeleDk)men Cybercity og wol har fastpris til ca 500,-/måned
Hastigheden på satellit er op til 45Mbit/sek  men det er ikke mange severer der kan følge med, jeg har været oppe på ca. 500KB/sek.
Den eneste vej til billigt/hurtigt internet er nok via trådløst, da man slipper for at have med TeleDk at gøre! :)
http://www.internetklubben.dk  er på vej med trådløst internet til meget rimelige priser. De sælger osse satellit modems.
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
28. februar 2000 - 15:02 #7
Avatar billede cyberfox Nybegynder
28. februar 2000 - 15:41 #8
og?
Avatar billede wall Nybegynder
28. februar 2000 - 17:26 #9
Du kan få 3 Mbit via www.internetklubben.dk for 99 Kr Pr Måned!

<% Wall %>