Avatar billede jadebob Nybegynder
13. september 2001 - 20:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ADSL

Hvis man har to computere i hjemmet, hvordan kan man så sætte dem begge til Adsl netværket????
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. september 2001 - 20:25 #1
Har du en router???
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
13. september 2001 - 20:25 #2
Du skal bare bruge en HUB :)

altså så
adsl modem>hub>beggecomputere
Avatar billede cautoo Nybegynder
13. september 2001 - 20:25 #3
man skal have en router og en hub eller switch og så nogle kabler mellem router switch/hub og så computerne
Avatar billede struds Nybegynder
13. september 2001 - 20:25 #4
Hvis du har en ADSL-router, kan du forbinde routern og de to computere til en hub/switch.

Hvis du har et ADSL/ATM-modem skal du installere noget \"internet deling\" (findes i win98/2K/me/xp) på den maskine der har ADSL-kortet, så maskine nr. 2 kan komme på nettet.
Avatar billede little_john Nybegynder
13. september 2001 - 20:25 #5
Ja, det virker fint.

Nogen routere har to stik, ellers bruger du en \"hub\" eller en \"scwitch\".

Computerne sætter du så op til \"modtag ip via DHCP\" i netværksindstillingerne...

Little John
Avatar billede little_john Nybegynder
13. september 2001 - 20:26 #6
Skulle have været et svar..  men man skal da vist være lidt hurtig her...  ;o)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. september 2001 - 22:10 #7
prøv og se her:
http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/
kig under Privatopsætning og Netværkopsætning
Avatar billede infected Nybegynder
14. september 2001 - 04:41 #8
Kan egentlig ikke se fordelen ved en Router fremfor en hub/switch....Fordelen er vel kun at man ved Routeren kan lave en hardware baseret deling hvis man har fast IP. Hvis man f.eks har Bredbånd ADSL kan man vel lige så godt ha\' en hub/switch...right? Med en hub/switch er en af computerene vel ikke nødt til at være tændt som ved en software baseret løsning.