Avatar billede runesoft Nybegynder
13. september 2001 - 14:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Få folk til at stille spørgsmålene i den rigtige kategori

Jeg er ved at være lidt træt af at der bliver stillet spørgsmål i kategorier, der intet med spørgsmålet at gøre.

Et eksempel ville være at der bliver stillet spørgsmål om opsætning af grafikkort i kategorien Databaser:Generelt.    ?????!!!!!!!

Ville det ikke være en idé at lægge nogle beskrivelser af hver kategori. Og når en bruger for første gang stiller et spørgsmål i en kategori, poppe et vindue op med beskrivelsen.

Ved hver kategori kunne man også lave en FAQ med ofte stillede spørgsmål (eksperten kunne så tage 5 point eller noget i den stil for at vise en løsning på et af punkterne).

Bare en idé.....

-Rune
Avatar billede disky Nybegynder
13. september 2001 - 14:38 #1
ja eller noget om javascript i Java gruppen
Avatar billede snowball Novice
13. september 2001 - 14:41 #2
runesoft: Der er allerede en kort beskrivelse i kategorierne! Se f.eks. http://www.eksperten.dk/kategori/108 !

At den beskrivelse så nogen steder ikke er den allerbedste og at der mangler beskrivelse i et par af de nyeste kategorier, er så en anden side af sagen ;)

Snowball
Avatar billede runesoft Nybegynder
13. september 2001 - 14:47 #3
snowball-> ja, men den siger ikke så meget for folk der ikke er sikre på hvor de skal spørge.

mht. FAQ\'en
Jeg har foreksempel næste droppet ASP kategorien, da spørgsmål som \"hvordan lægger jeg to tal sammen\" og \"Hvordan forbinder jeg til en database\" bliver ved med at oversvømme min mailbox.  Måske er det bare søgefunktionen der er for dårlig på eksperten.
Avatar billede disky Nybegynder
13. september 2001 - 14:51 #4
Søgefunktionen er tæt på ubrugelig, den søger nemlig kun i overskriften :(

Og det med tåbelige spørgsmål er normalt over det hele.

90% af spørgsmålene kan klares med 1 søgning på google :( Folk er bare dovne
Avatar billede snowball Novice
13. september 2001 - 14:52 #5
runesoft: Det var også derfor jeg skrev \"At den beskrivelse så nogen steder ikke er den allerbedste\" ;)

Søgemaskinen her på Eksperten har været diskuteret utallige gange og det vil ikke få ende før vi får en søgemaskine der er mindst li\'så go\' som den vi havde da Eksperten brugte ASP og kørte på en Access97 DB ;o)

Snowball
Avatar billede runesoft Nybegynder
13. september 2001 - 14:59 #6
Hvad synes i om en FAQ til hver kategori?
Avatar billede snowball Novice
13. september 2001 - 15:08 #7
Idéen har været fremme før og er da også ganske go\'. Så kommer spørgsmålet bare om hvilke spørgsmål/svar den skal indeholde, hvem skal skrive den, hvem skal vedligeholde den osv. osv. !

Snowball
Avatar billede runesoft Nybegynder
13. september 2001 - 15:18 #8
Jeg ville tage det som en udfordring, ligesom jeg tager det som en udfordring at hjælpe folk på eksperten... (sådan tror jeg også der er andre der vil tage det)

Sålænge at forfatterne får deres navn på siden, tror jeg ikke der vil være svært at finde kvalificerede tekstforfattere.
Avatar billede hotpop Novice
13. september 2001 - 21:19 #9
Helt enig! Og jeg giver fandme også folk besked om det - men desværre er reaktionen for det meste bare \"nå!\"... lidt øv...
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. september 2001 - 13:20 #10
Vi ser på dit forslag, men håber indtil da, at I alle vil hjælpe vildfarne brugere, med at finde korrekte kategorier. I forhold til HVOR mange spørgsmål der dagligt stilles, synes jeg flertallet havner det rigtige sted. Lav evt. nye forslag til hjælpe-teksterne pr. kategori, som findes idag, så kan vi sætte dem på rimelig hurtigt.
Avatar billede runesoft Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:22 #11
ok, tak...