Avatar billede domino Nybegynder
10. september 2001 - 16:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flash og PowerPoint

Vi er 2 grafikere som udforfmer PowerPoint præsentaitoner. Der er et stort ønske, om en højre grad af dynamiske præsentationer - men vi skal stadig bruge PowerPoint som grundprogram for udformningen, da det er det gængse program hos alle brugere.
Så er det jo at vi har \"opdaget\" at man kan implementere Flash i PowerPoint. Ingen af os behersker Flash, men brænder efter at lære det så vi kan komme igang med de \"fede\" præsentationer.
Er der nogle af Jer som kender til et kursus eller sites hvor man kombinerer PowerPoint, Flash og en mac-platform? Det behøves ikke være et kursus i Danmark eller sites på dansk.
(Det er med mac-platformen kan vi da godt - til nøds - overtales til at se bort fra!)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. september 2001 - 17:16 #1
Det absolut nemmeste å være at smide en hel html side ind i PP. Det burde i og for dig også virke på Mac. - Selvfølgelig forudsat at folk har det rette plugin. :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. september 2001 - 17:18 #2
Alternativt så eksporter jeres flashmovies som .emf eller .wmf - Det burde også kunne gøre det :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. september 2001 - 17:20 #3
Nå da da....
Avatar billede domino Nybegynder
10. september 2001 - 17:26 #4
For at gøre det let for vores modtagere af præsentation (og for os selv) ønske vi blot at lægge grafiske elementer ind over præsentationerne. Dem som bruger vores præsentationer skal slev kunne redigere i teksten, derfor er det umuligt for os at bygge hele præsentationen op i html eller andre programerings-faciliteter, hvilke selvfølgelig ville have været optimalt set ud fra et grafisk syn. Men vores erfaring er at præsentaionerne altid laves i sidste øjeblik, så det må ikke kræve den helt store forkromede programering. Det vi blot ønsker er en lille kick-starter til at komme igang med flash. Vi er godt klar over at det kræver en indsats, men vil gerne inspirationen gennem kurser og andre folks arbejde med lignende.
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
10. september 2001 - 21:25 #5
Hvorfor ikke købe nogle flash bøger, og lærer det gennem den vej?
Avatar billede vildmanden Nybegynder
10. oktober 2001 - 19:54 #6
I kan hente et program på www.download.com der hedde Autorun Action Flash, det er meget let at arbejde med og er billigt ( $ 10 )
Jeg har til gengæld et problem med at få PP Fremviseren til at starte automatisk ( det er noget med komandolinjeparameter, hvordan skrives en sådan ( med tegn og det hele )
Avatar billede domino Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:01 #7
Det program du omtaler er kun til PC. Det er heller ikke noget problem mht. køb af programmer - dem har jeg fri adgang til.

Det der med fremviseren kan jeg ikke helt svare dig på. Når man på mac gemmer som powerpoint show kører præsentationen automatisk. jJeg har aldrig haft problemer med at den ikke starter automatisk.