Avatar billede sibor Nybegynder
04. september 2001 - 20:26 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan \"højreclicker\" jeg en fil igennem Delfi - Haster!

Hvordan kalder jeg installationen af en screensaver. DVS. det, der sker når man højreclicker på en *.scr fil, og vælger Install. Det skal helst virke i både Win9x, WinME & Win2000.
På forhånd tak!

-SiBor
Avatar billede martinlind Nybegynder
04. september 2001 - 20:52 #1
Jeg mener der er noget med at køre den med en parameter /install så vist jeg husker
Avatar billede lectoc Nybegynder
05. september 2001 - 08:23 #2
Du skal køre en kommando a la:

\"rundll32.exe desk.cpl,InstallScreenSaver c:\\....\\myscreen.scr\"

hvor scr filen angives med fuld sti.

Kommandoen kan køres vha. CreateProcess.

/Torben.
Avatar billede borrisholt Novice
05. september 2001 - 08:32 #3
http://www.eksperten.dk/spm/105857

Husk du må kun oprette det samme spørgsmål een gang :-)

Jens B
Avatar billede sibor Nybegynder
05. september 2001 - 08:34 #4
kan du evt. give mig en stump kode, for jeg får jo ikke noget ud af \"bare\" at skrive det. Hvad skal der stå foran \"rundll32.exe...?
På forhånd tak, det virker ret overbevisende
Avatar billede sibor Nybegynder
05. september 2001 - 08:38 #5
Ja jeg ved det, men overskrifterne er så forskellige, at der kommer vidt forskellige - dog meget brugbare - svar på de to... sorry

-SiBor
Avatar billede lectoc Nybegynder
05. september 2001 - 08:51 #6
Jeg prøvede lige med følgende kode:

WinExec(\'rundll32 desk.cpl,InstallScreenSaver c:\\winnt\\kanaler.scr\', SW_HIDE);

Det virker fint. Du bør måske nok i stedet prøve med CreateProcess, idet det er den rigtige måde at gøre det på. Den er bare lidt mere besværlig...

Det skal helst ikke være nødvendigt at skrive noget foran rundll32.exe - den burde ligge på stien.
Avatar billede ziron Nybegynder
05. september 2001 - 08:54 #7
prøv:

ShellExecute(Handle, \'OPEN\', PChar(\'rundll32.exe desk.cpl,InstallScreenSaver c:\\....\\myscreen.scr\'), nil, nil, SW_SHOW);

og du skal tilføje ShellAPI til uses.

hvis ikke det ovenfor virker så prøv:

ShellExecute(Handle, \'OPEN\', PChar(\'rundll32.exe\'), PChar(\'desk.cpl,InstallScreenSaver c:\\....\\myscreen.scr\'), nil, SW_SHOW);

og ShellAPI skal også med her....

/ZIRON
Avatar billede sibor Nybegynder
05. september 2001 - 09:03 #8
Tak!!!!!! I er simpelt hen geniale!!!!

-SiBor

Ps. Den sidste virkede, Ziron
Avatar billede ziron Nybegynder
05. september 2001 - 09:05 #9
bare iorden, takker også herfra...

/ZIRON