Avatar billede kludder Nybegynder
03. september 2001 - 11:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Cult3D

Hejsa

Er der en haj i Cult3D der kan svare mig på følgende spørgsmål:

Sp. 1 :
Jeg har et kamera som jeg rykker med piletasterne men den rykker kun hvergang jeg trykker §:/  Hvordan får jeg cameraet(eller andet) til blive ved med at rykke fremad (uden at skulle trykke 20-10 gange)

Sp. 2 :

Hvordan gør man så man ikke går ind i wægen, jeg har lavet en lille laborent (men der er jo nemt nok når man \"bare\" kan gå igenem væggene) *GG*

Håber at der en nogle der kan hjælpe mig, og der er sæføli point til begge spørgsmål §;)

Mvh Claus
Avatar billede synergy Nybegynder
20. september 2001 - 15:15 #1
Hej Claus

Nu skal du høre:

Jeg vil beskrive hvordan du gå frem hele tiden og så kan du tænke dig til resten.

drag-drop en \"on key down\" ind. Højreklik vælg detaljer. vælg \"arrow up\" assign en \"translateXYZ\"
til denne og sæt(ja den retning som nu er frem )til 20 eller -20 (alt afhængig) og tiden til ca. 200 ms. nederst i menuen for \"translateXYZ\" kan du vælge loop.....aktiver den. Så skal du drag-droppe en \"on key release\" ind. Sæt den til også at være \"arrow up\". Assign en \"stop\" funktion
( til \"on key release\" )du finder den i \"object motion\" nederst. Denne funktion anullerer igangværende aktiviteter. Højreklik på
\"stop\" vælg detaljer og sæt den til \"on key down\".
Så det er den som bliver deaktiveret. både \"stop\" funktionen og \"translateXYZ\" hæftes så sammen med
kameraet og så skulle det køre, men spørg endelig hvis du er i tvivl. der er også mere som kan gøres for at forbedre denne \"quake walkmode\".

Hvad collision detect angår så skal du over i noget java script. Jeg er ikke helt selv færdig med at løse dette problem, men jeg har et script som gør netop det at forhindre at gå igennem vægge. Men det må du få senere da jeg ikke har det her med mig. I hvertfald kan det godt lade sig gøre men kun med java script.

Håber dette kunne hjælpe dig på vej

MVH.

Synergy
Avatar billede synergy Nybegynder
20. september 2001 - 15:16 #2
hov jeg glemte det skulle være et svar :)
Avatar billede kludder Nybegynder
23. september 2001 - 12:02 #3
den er bare fjong §:)  det virker fint, men det er nu ikke quake mode men det er blevet til Race mode §;) Men det er fedt at få hjælp når man har brug for det

der er 600 point til dig når du har java scripten klar §:)

Jeg havde godt nok \"næsten\" regnet den ud med walkmode men du kom jo først *GG*

Har du en hjemmeside hvor jeg kan se hvad du har lavet ?

Mvh Kludder
Avatar billede synergy Nybegynder
24. september 2001 - 03:32 #4
Det var godt at høre du kunne bruge noget af det.
( hvis det skal gå langsommere skal du jo bare øge udførelsestiden, men det er du nok allerede klar over ).

Jeg arbejder i øjeblikket på et større projekt
med cult3d og min virksomhed ( jeg er dog kun part owner ) Synergy island lancerer snart en hjemmeside hvor dele af den er i cult, men det er ikke færdigt endnu. Når den er giver jeg besked.
Jeg synes ikke rigtig jeg kan se nogen steder jeg kan vedhæfte en fil herfra så hvis du giver mig din mail kan jeg sende det der script til dig,
så er du i hvertfald lige så langt som jeg.

hygge

Synergy
Avatar billede kludder Nybegynder
24. september 2001 - 12:46 #5
Ja helt grøn er jeg ikke da jeg har taget et kursus i 3Dcult §;)  men der er jo desvære ikke alt man kan nå på 3 dage, hvis man virkelig skal forstå programmet.

Du kan bare sende det til kludder@3diva.dk der kan du også se mine kreationer i cult3D §:) iaften vil jeg lægge den cult fil som DU har været med til *GG* ud på 3diva.dk \"Legorace\", Hjemmesiden er abselut kun i startfasen men den virker da, og forslag er ALTID velkomne §;)

Mvh Kludder
Avatar billede kludder Nybegynder
25. september 2001 - 16:03 #6
Tak for filen §:)

Men er du sikker på det er den rigtige ? Den jeg fik hed Zoom ? og jeg kan ikke andet ind at flytte rundt på billedet af kuglerne §:/

Er det mig der er helt galt på den eller hvad §;)

prøv at se denne her cult side http://www.lego.com/justbuild/buildpage.asp
den er ret godt lavet, men ikke mere end det vi kan *GG*

Mvh Claus
Avatar billede synergy Nybegynder
25. september 2001 - 17:03 #7
hej Claus

hehe undskyld jeg glemte lige at forklare konceptet. Du skal zoome ind på billedet med kuglerne ( i internet explorer ). Så vil du blive forhindret i at gå igennem det :) det er noget med at når kameraet bliver lig med objektet så går kameraet een tilbage. kan desværre ikke se
noget cult i øjeblikket da jeg lige har haft et crash og er igang med at tage backup og har derfor intet installeret. Men jeg ser på det så snart jeg er oppe og køre igen. Håber du kan bruge javaen.

MVH

Synergy
Avatar billede kludder Nybegynder
26. september 2001 - 23:29 #8
Ja det hjalp lid *LOL* Jeg kan godt se prencippet i det, men hvordan føre jeg den(=scriptet) så over på fx en model af et hus, Jeg kan ikke gå ind i edit på zoom scriptet i cult

Jeg har verken lært noget om woldstep eller bilinear filter §:/ Men du må endelig sige til hvis der er nooge du har dit hyr med §;)

Mvh Claus
Avatar billede synergy Nybegynder
27. september 2001 - 12:26 #9
Nej man skal lave hele scriptet ( .class filen )
Inden det importeres i cult..... lidt tricky
især når man ikke kan kode java-script, men hvis du anskaffer dig en java compiler ( gratis fra www.Borland.com )laver et skema over hvilke objekter som ikke må være spøgelser og skriver dem ind i koden ( eller får en anden til at gøre det ). Compile and there u go.........tror jeg hehe. Men det er et forsøg værd.

Held og lykke
og jo tak jeg skal nok spørge lige så snart der er noget :)

Synergy
Avatar billede kludder Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:27 #10
hejsa

til at starte med hvordan giver jeg dig point uden at afslutte helt ?

Jeg har fået en ven til at kigge på class filen §;)  MEN *G* jeg kan ikke rigtigt se hvorfor du har de 2 taster activeret til tasten Z ?

hvis jeg tager en ny class fil ind hvor jeg kun har ændret \"box01\" til \"wall\" og inportere den nye max fil (materialet er lavet til binary filter §;)  remover den gamle zoom, så sker der ikke noget ? jeg kan ikke end gang se noget i cameraet ?

Er det mig der er helt skør eller hvad *S* jeg syntes da at have et overblik men kan ikke rigtigt se i genem denne !

Mvh kludder
Avatar billede synergy Nybegynder
03. oktober 2001 - 13:00 #11
Jeg er ked af det Claus

men jeg er ikke så hård i Java og cult comboen endnu. Men husk at du først kan se effekten af
Java scriptet når du ser din .CO fil i browseren
du kan ikke se det i designeren. Ud over det
er det vidst op til dig at finde ud af hvordan resten virker for jeg er desværre ikke selv nået længere. Hvis jeg finder ud af noget skriver jeg selvfølgelig med det samme :)

Hygge

Synergy

Ps. er selv ret ny herinde på eksperten så jeg ved heller ikke hvordan pointsystemet virker, men hvis du nu får min mail Dolle@imma.dk så kan vi fortsætte derfra.
Avatar billede kludder Nybegynder
03. oktober 2001 - 13:53 #12
jeg må prøve mig frem §;)  en kombination af min og min vens kunnen kan måske klare det ... mentak for hjælpen §;)

Kludder