Avatar billede lail Forsker
28. marts 2023 - 11:15 Der er 1 kommentar

Afkrydsningsfelt , filter og ny linie

Hej

Jeg har en masse afkrydsningfelter i kolonne C
med tilhørende "link" til kolonne P

Men når jeg filtrerer hopper de lidt
Jeg kan ikke sætte flueben ig Flyt og juster størrelse med celler
Den er ikke mulig at vælge

Når jeg sætter ny linie ind bliver afkrydningsfelter under den nye linie halv størrelse?

Nogen der kan hjælpe mig videre??

LNI
Avatar billede Tom K. Forsker
31. marts 2023 - 11:38 #1
Det lyder som om, at afkrydsningsfelterne i kolonne C er blevet formateret som "Autoshape", hvilket kan forårsage problemer med størrelsen, når du filtrerer eller indsætter en ny linje.

For at løse dette problem kan du prøve følgende:

    Marker alle afkrydsningsfelter i kolonne C.

    Højreklik på en afkrydsningsfelt og vælg "Format Control".

    I dialogboksen "Format Control" skal du vælge fanen "Properties".

    Under "Properties" skal du sørge for, at "Move and size with cells" og "Move but don't size with cells" er markeret.

    Klik på "Close" for at gemme ændringerne.

Nu skulle afkrydsningsfelterne i kolonne C gerne bevare deres størrelse og placering, når du filtrerer eller indsætter en ny linje.

Hvis afkrydsningsfelterne stadigvæk bliver halv størrelse, når du indsætter en ny linje, kan du prøve at justere rækkehøjden ved at markere rækken, højreklikke på markeringen og vælge "Rækkehøjde" i rullelisten. Sørg for at værdien er indstillet til "Automatisk" og klik på "OK".