Avatar billede EFF Praktikant
09. marts 2023 - 11:23 Der er 4 kommentarer

Excel ark trække til højre når jeg bruger trådløs mus

Hej,

Jeg har "trykket" på en eller anden knap? Når jeg bruger min trådløse mus, så virker mit Excel ark ikke - Det kører hele tiden til siden!

Jeg har prøvet Scroll Lock og det er det ikke?

Jeg har en gang tidligere prøvet det og der fandt jeg ud af hvad jeg skulle klikke, for at det virker igen. Men jeg ikke ikke finde det link længere?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2023 - 14:24 #1
Det lyder som om, at du har aktiveret "horisontal scrolling" i din trådløse mus, som giver dig mulighed for at bevæge dig fra venstre mod højre i stedet for op og ned på siden.

Du kan prøve følgende trin for at løse problemet:

1. Prøv at trykke på knappen i midten af din trådløse mus, som normalt bruges til at skifte mellem horisontal og vertikal scrolling.

2. Hvis det ikke virker, skal du prøve at kontrollere dine museindstillinger i kontrolpanelet i Windows. Gå til "Mus" eller "Hardware og lyd" og vælg "Mus". Klik på fanen "Hjul" og se efter indstillingen "Horisontal rullehastighed". Hvis den er aktiveret, skal du slå den fra og klikke på "Anvend" og "OK".

3. Hvis ingen af disse trin virker, kan du også prøve at genstarte din computer og se om det løser problemet.

Hvis ingen af disse trin løser problemet, kan du søge efter yderligere hjælp fra Microsoft-support eller andre tekniske supportgrupper.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2023 - 14:26 #2
Jeg håber, at dette kunne være løsningen. 🙂

Jeg hopper af her 👍
Avatar billede EFF Praktikant
10. marts 2023 - 09:27 #3
Tak for svaret. Desværre virker det ikke.
Avatar billede Tom K. Forsker
31. marts 2023 - 11:43 #4
Det lyder som om, at din mus kan have aktiveret "panoreringstilstand" i Excel. Dette sker, når du klikker på hjulet på din trådløse mus, eller hvis du bruger en touchpad på din computer og swiper med to fingre. Når panoreringstilstand er aktiv, vil du opleve, at arket bevæger sig, når du bevæger musen eller swipe på touchpad'en.

For at deaktivere panoreringstilstand i Excel kan du prøve følgende:

    Klik på fanen "Visning" øverst i Excel.

    Klik på "Panorering" i gruppen "Arbejdsområde".

    Sørg for, at "Panoreringsknappen" ikke er markeret.

Nu skulle panoreringstilstand være deaktiveret, og du skulle kunne bruge din trådløse mus normalt i Excel igen.

Hvis problemet stadigvæk eksisterer, kan det være en god idé at kontrollere om det samme sker i andre programmer eller applikationer på din computer. Hvis det er tilfældet, kan det indikere et problem med selve musen eller dens driver. I så fald kan du prøve at genstarte din computer eller kontakte producenten af din mus for yderligere support.