Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. april 2022 - 12:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt skriveprogram ? - Alternativ til LibreOffice 7.3

Jeg har skriveprogrammet
LibreOffice 7.3. på en PC med Windows 10.
*
(Og i øvrigt også på Linux Mint 19 -  MATE)

Og er egentlig fint tilfreds med det .....
*
Men der er, måske : Et alternativt, gratis skriveprogram -
Som er lige så gode - Måske (?) bedre ?

*

God Fredag fra * Jørn *
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. april 2022 - 13:14 #1
Jeg tror det bliver meget meget svært at finde noget bedre. Der er altid den anden gren af projektet, OpenOffice. Den sværger mange stadig til - men omvendt, den vil nok være identisk med LibreOffice, med mindre du bruger mange special-funktioner.

Så er der WPS-Office, der er ret stor, specielt på mobiler. https://www.wps.com/ - men i grove træk er den magen til Libre/open office

Så kan du kigge over i sådan noget som Googles "Docs" og "Sheets". Det foregår alt sammen online, så det kræver at du er parat til at give slip på din lokale harddisk...

Hvis målet bare er at prøve noget andet, så kig på wordpad der er indbygget i windows :-) - jeg tror ikke det giver mening at skifte, hvis ikke du har en grund.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. april 2022 - 14:23 #2
Tak ole-madsen ....
- Næh, der er egentlig ikke en speciel grund.
Kun for at "lege lidt" ....
Libre Office er jo fin i sig selv ....
Avatar billede kulawig Professor
29. april 2022 - 14:26 #3
https://portableapps.com/apps/office/abiword_portable

"letvægts" program
der findes dansk sprog og ordbog som download
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. april 2022 - 15:09 #4
Tak, kulawig ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. april 2022 - 16:19 #5
Jeg siger tak til jer begge