Avatar billede Aquarius Novice
13. december 2020 - 12:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Defekt fan ?

Macbook pro mid 2012
På et tidspunkt begyndte den at slukke af sig selv.
Først efter 1 time eller 2 og derefter gik det hurtigt ned ad bakke.
til sidst  slukkede den efter 1 minut.
Fandt ud af den ene ramblok måske var defekt (maskinen ville ikke virke med den ramblok sat i )
Så var der fred et halvt års tid.
Den begyndt så med ikke at ville start op.
Er den sluttet til elnettet prøver den i et væk.
Nu får jeg den så til at køre ved at slå på bundpladen cirka der hvor fanen sidder.
og så virker det hele normalt igen indtil jeg slukker den.
Så spørgsmålet er
Vil en defekt fan hindre maskinen i at starte ?
Avatar billede INK Ekspert
13. december 2020 - 14:50 #1
Du kan køre en hardware diagnose på maskinen. Ved start af maskinen holder du d nede.

Det kan være en slidt fan. Jeg ved ikke om Apples styresystem checker inden opstart, men noget tyder jo på det.

Du kan formentlig selv udskifte ventilatoren.
Avatar billede Aquarius Novice
13. december 2020 - 21:37 #2
'Ny fan er bestilt