Avatar billede luffe1955 Seniormester
29. oktober 2020 - 18:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

system fan 90b hp

Hej jeg har et problem med en bærbar  Hp model 17-y00no
den kommer med blå skærm og med teksten  ( system fan 90b )
jeg prøvede først at rense Cooler
det hjalp ikke i øvrigt lød den også mærkeligt når den kørte,
Så jeg jeg bestilte en orginal hp Cooler (CPU ) og har skiftet den nu efter alle kunstens regler med køle pasta osv.
den lyder nu normal, men den kommer med samme fejl og lukker ned med det samme HVAD gør jeg NU
håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2020 - 19:21 #1
Der skal ikke meget til før en CPU ikke kan slippe af med varmen. Hverken for lidt eller for meget kølepasta er af det gode. Men du skriver også at den lukker ned med det samme, så der kan dårligt var tale om et problem med at varmen ikke ledes ordentlig væk. Du skriver "den lukker ned med det samme". Når der ikke engang at komme Windows logo op eller....?
Avatar billede luffe1955 Seniormester
29. oktober 2020 - 19:38 #2
nej når den har stået lidt kanden starte og den blå skærm fremkommer med fejlen,
eller jeg kan trykke Enter og prøve at starte normalt, men så lukker den efter kort tid,
prøver jeg igen med det samme så når jeg kun den blå skærm ?
mvh. Jesper
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2020 - 19:55 #3
Har du læst siden her:

https://support.hp.com/us-en/document/c03620929

Kig især på punkt 3 og de efterfølgende punkter.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
29. oktober 2020 - 20:01 #4
hej milter
jeg har lukket ned for i dag så jeg ser dit svar på tlf.
men jeg går ind på linket i morgen
Ps vender tilbage
mvh Jesper
Avatar billede luffe1955 Seniormester
31. oktober 2020 - 15:15 #5
hej igen har nu læst linket
jeg har nu prøvet flere ting
jeg har opdateret Bios til ny version
jeg har prøvet at resette bios fjernet backup batteri og indstillet bios forfra
nu prøver jeg at nulstille pc
hvis ikke det fjerner fejlen Så er jeg tom for idé
så har i en så kom gerne med den
Avatar billede luffe1955 Seniormester
06. november 2020 - 15:17 #6
tak for hjælpen
men fandt ud af der var en løs forbindelse på motherboard, så har skrottet pc