Avatar billede hp bærbar Praktikant
21. september 2020 - 19:55 Der er 5 kommentarer

høj og ustabil temperatur

Hej
har fået det problem at min bærbar pc bliver meget varm svinger mellem 60-82gr.
har lige udskifted min HD til en ssd, har installeret win7 pro, men efter det er en "ælder" maskine yder hp ikke support mere,  så installeret div. gratis driver programmer for at få maskinen til virke, med rimlig resultat, alt virker som det skal.
Mit problem er nu at pc bliver varm lynhurtig, der skal stort set ikke noget til for temperaturen stiger helt vildt, grund temperaturen ligger ca.60-62 ved google brug er den højre.

Hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede milter Ekspert
21. september 2020 - 20:10 #1
Der kan være flere grunde til dine problemer.

Du skriver, det er en ældre maskine. Hvor gammel er den, og fortæl os, hvilken HP det drejer sig om. Navn og modelnummer, please.

Du skriver, at du har "installeret div. gratis driver programmer for at få maskinen til virke". Ét eller nogle af dem kan have installeret programmer med "snavs", som får din PC til at gå i overgear, hvilket din egen kommentar om, at "ved google brug er den højre" kunne tyde på.

Det kan også simpelthen skyldes støv og andet skidt, som forhindrer en ordentlig køling af din computer. Især ved ældre computere er det èn af de mest almindelige årsager til for høj temperatur, hvis den ikke er blevet blæst ren for skidt regelmæssigt.
Avatar billede hp bærbar Praktikant
21. september 2020 - 22:10 #2
Det er en HP Pavilion g series med AMD E2-3000M apu Radeon HD Graphics 1,80GHZ prosesser 8 gb ram
Tror pc er fra 2011 og er købt fra ny, HP er stoppet med support til den, fik den aldrig sikkerhedskopieret, så de for har jeg ikke nogen form software til den, andet end tilkøbet windows 7 pro

de "driver opdatering programmer" jeg har installeret har jeg Sletted efter brug, så jeg skulle enlig kun have de driver jeg skulle bruge, alle de programmer jeg har haft fat i siger at maskinen er fuldt opdateret.

men Tempaturen stiger voldsomt ved det mindste brug, selv ved lidt søgen på nette, har fjernet støv og linene
Avatar billede hp bærbar Praktikant
21. september 2020 - 23:06 #3
HP Pavilion g 7
Avatar billede milter Ekspert
22. september 2020 - 00:06 #4
Hvis det er ved alle former for brug, at temperaturen stiger voldsomt, så skyldes det nok, at der stadig er støv og andre former for skidt. Det kan også være blæseren, som er ved at stå af, dvs. den kører ikke hurtigt nok. Eller, med den alder din computer har, så kan det skyldes indtørret kølepasta.

Selv om du har slettet de optimeringsprogrammer, du har brugt, så kan de stadig have efterladt uønskede dele, som sætter computeren under pres. Det er slet ikke ualmindeligt. Prøv at åbne Joblisten uden nogen programmer kørende og se, hvor mange % CPU og Hukommelse bruger. Prøv så med Google åben og se, om der er nogen forskel.
Avatar billede hp bærbar Praktikant
22. september 2020 - 23:45 #5
shit, men det virkede. ved ikke om det er en abe der har bestemt hvordan man adskilder og samler sådan en pc fuldstendigt åndsvagt.

det virkede 45gr det er vel ok

tak for hjælpen