Avatar billede timur new Praktikant
03. maj 2020 - 11:48 Der er 3 kommentarer

HP Pavilion Hard Drive Error

Min HP Pavilion 17-f263ng L9N91EA giver en harddiskfejl under opstart af boot.
http://mobilexfiles.com/notebooks/hp/hp_pavilion_17-f263ng_l9n91ea/

HP's boot-software viser
HP SMART harddisk Fejl
Harddisk 301
på et blåt vindue.
Is viser også en fejl "Failure Attribute #05."

Computeren giver mig mulighed for at starte op til Windows 8, men det ser ud til noget langsomt.

Denne computer bruges meget, så hvad skal jeg gøre for at skyde problemer?

Tak skal du have,
Avatar billede Stefan Praktikant
03. maj 2020 - 12:34 #1
Næste gang du booter til Windows, så backup alt hvad du har brug for. For du skal have udskiftet den harddisk.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. maj 2020 - 13:02 #2
Skal harddisken skiftes så overvej en SSD i stedet. Den er godt nok lidt dyrere men også hurtigere.

https://www.proshop.dk/SSD/Samsung-860-EVO-25-SSD-500GB/2634274

Dette er kun et eksempel!
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. maj 2020 - 16:14 #3
Da der er tale om en bærbar computer skal der ikke noget tilbehør f.eks. i form af en konsol med for at SSD´en kan installeres. Det er bare at fjerne den gamle HDD og sætte den nye SSD i maskinen.

Jeg har selv foretaget denne operation med en HP bærbar jeg købte brugt. Jeg fjernede den gamle HDD (det var ikke fordi den i uorden, men pga. hastigheden). Jeg satte også ekstra RAM i således den nu har 16 GB mod før 8. Den er født med Windows 7, men jeg har nu installeret Windows 10, og den kører perfekt.

Det samme gælder min hjemmebyggede stationære PC. :-)