Avatar billede Tom Andersen Novice
20. april 2020 - 22:27 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvor dum kan man være ?

Jeg købte en pc til min søn i vinters, og nu var tiden kommet et ordenligt netværkskort, og en ekstra ssd m2 disk (som han havde fået af sin fætter) Får sat netværkskortet det rigtige sted, men vælger at tilslutte ssd m2 disken direkte  i ssd power ;)  (har pillet alt fra igen) Og nu kan pc'en ikke starte. Når jeg tænder giver den et hvidt blink og fanen køre en omgang hvor efter den slukker (targer ca 2 sek) Kan det være motherboardet som er gået ? eller ?
Mvh

TomSomErRetTrætAfSigSelvAndersen
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. april 2020 - 22:37 #1
Forstår ikke helt hvad du mener med SSD power.

Tjek om du har fået rykket i kabler eller memory klodser.
Hvad med strømforsyningen lukker den ned - kører blæseren i den

bemærk foriørigt der er 2 typer m.2 SSD  sata eller direkte på PCIe busen - fysisk forskel et eller 2 hak i tilslutningen.
Avatar billede supportsiden Professor
20. april 2020 - 22:45 #2
Du har forhåbentlig haft afmonteret strømkablet først ?
"men vælger at tilslutte ssd m2 disken direkte  i ssd power" - ikke forstået
m2 SSD skal sættes i et m2 slot

prøv at tage strømkabel af og derefter holde powerknappen inde i 30 sek.
Tilslut derefter igen

Det kan være både powersupply og motherboard
Er der et grafikkort i og er det tilsluttet korrekt og sidder det rigtigt i soklen ?
Sidder kabler fra strømforsyningen rigtigt ?
Du må gennemgå alle forbindelse minutiøst
Avatar billede Tom Andersen Novice
20. april 2020 - 23:00 #3
Jeps, har startet med at pille strømmen fra, derefter sætter SSD m2 i SSD Power ;) og sætter netværkskortet i PCIE porten.  "ikke forstået m2 SSD skal sættes i et m2 slot " det ved jeg nu, desværre bare for sent. Kan jeg på nogen måde finde ud af om det er motherboard eller powersupply der er gået. Tænker motherboard efter som den tænder led lystet og fanen i 2 sek, men jeg ved det ikke ?
Avatar billede Tom Andersen Novice
20. april 2020 - 23:04 #4
Det var en SSD Harddisk M.2 (240GB) Kingston A400, jeg fik sat i SSD power kabel.
:(
Avatar billede Tom Andersen Novice
20. april 2020 - 23:05 #5
Med SSD Power mener jeg det power kabel der giver strøm til mine andre diske
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. april 2020 - 00:34 #6
Har SSD så kun være tilsluttet strømforsyningen og ikke motherboardet ?

I så fald burde der vel ikke være sket noget med motherboardet ?!

SSD kan meget vel have taget skade - og hvis ground og 12V bliver kortsluttet er det ikke sundt for strømforsyningen..

Følg omhyggligt forslaget i #2 -

Hvilken PC motherboard og power suply ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. april 2020 - 08:33 #7
Som #6 skriver Så er du heldig hvis kun SSD Disken har lidt skade.
man skal også kontrollere at det er den rigtige M2 Protokol der er brugt.
Hvor tilsluttede du strømstikket?
https://ibb.co/9wwdych
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2020 - 09:11 #8
Måske du også skulle prøve at nulstille din BIOS.
Du kan tage det lille batteri ud på bundkortet og holde start knappen nede i 30 sekunder. Prøv dette hvor du IKKE har den m2 du fejlagtigt monterede forkert på bundkortet.
Avatar billede Tom Andersen Novice
21. april 2020 - 10:59 #9
#6
Ja, har kun været tilsluttet strøm, eller retter sagt sat ned i strøm stikket.
Spec:
Bundkort OEM H87 (Socket 1150) Kan ikke se hvem der har lavet det, har dog stregkode.
Strømforsyning: PSU: SE-BD550CTA på 550W.
Har taget billeder af begge men kan desværre ikke oploade.

#2
Inden jeg pillet ved pc'en virket alt, derefter tog jeg SSD disken og satte den ind i power kablet som også giver strøm til de andre HD, Så satte jeg netværkskortet på motherboardet, satte strøm til pc'en, og så virket den ikke. har ikke rodet med ram eller grafikkort, eller strøm ;) Efter jeg konstateret det ikke virkede pillede jeg SSd disk og netkort ud, satte strømmen til og starte den op igen, men uden held.

#8
Har haft pillet BIOS batteriet ud, og holdt power nede i 30 sek med strøm på ;) men med samme resultat, cpu, og kabinet fan køre en omgang, og led i kabinet blinker en gang hvidt lys.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. april 2020 - 11:43 #10
Upload via det link:

https://da.imgbb.com/
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. april 2020 - 12:54 #11
Hvis det er et  Asus H87-PRO H87 LGA 1150 ATX Bondkort
Så har det ikke M2 Adapter.
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. april 2020 - 13:45 #12
Husk at tage strømmen fra når du nulstillrt din BIOS
https://ibb.co/9ntJrMY
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. april 2020 - 13:47 #13
Avatar billede 220661 Ekspert
21. april 2020 - 16:35 #14
En strømforsyning kan som en rettesnor testes. Tager man det store stik af på bundkortet og sætter en forbindelse mellem den grønne og en sort ledning vil den køre når men tænder for den, hvis den ikke fejler noget. Kører den skal den måle 3,3 volt mellem orange og en sort. 5 volt mellem rød og en sort, samt 12 volt mellem en gul og en sort. Er der spændinger der ligger lavere er psu defekt.
Som forbindelse mellem grøn og en sort kan en clips der er udrettet virke fortrinligt.
Avatar billede Tom Andersen Novice
21. april 2020 - 21:57 #15
Mange gange tak for alle svar. Problemet er løst strømforsyning var gået :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2020 - 08:00 #16
Ok og velbekomme :-)