Avatar billede Casper Rasmussen Praktikant
19. april 2020 - 11:06 Der er 4 kommentarer

Opgradering af ram?

Hej! Jeg er begyndt at spille det nye Call of duty warzone, og jeg har desværre en hel del problemer med 'stuttering'. Det er der konstant og gør nærmest spillet uspilleligt.
Jeg har forsøgt at læse mig lidt frem til hvad der kunne være problemet og det ser ud til at det mine RAM, tror jeg i hvertfald.
Min memory og CPU er ihvertfald svært belastet når jeg spiller spillet.
Er der nogle der kan anbefale hvad jeg skal gøre? og hvis jeg skal opgradere, hvad skal jeg så købe :)?
På forhånd tak!

Operating System
    Windows 10 Home 64-bit
CPU
    Intel Core i5 4690K @ 3.50GHz    24 °C
    Haswell 22nm Technology
RAM
    8.00GB Dual-Channel DDR3 @ 1066MHz (11-11-11-30)
Manufacturer    G.Skill
Part Number    F3-17000CL11-4GBXL
Motherboard
    MSI Z97 PC Mate(MS-7850) (SOCKET 0)    28 °C
Graphics
    SyncMaster (1680x1050@60Hz)
    2047MB NVIDIA GeForce GTX 960 (ASUStek Computer Inc)    28 °C
Storage
    111GB KINGSTON SV300S37A120G (SATA-2 (SSD))    17 °C
    931GB Seagate ST1000DM003-1ER162 (SATA )    19 °C
Optical Drives
    TSSTcorp CDDVDW SH-224DB
Audio
    NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Avatar billede Slater Ekspert
19. april 2020 - 11:15 #1
Det bedste råd i den situation er altid at hente og installere MSI Afterburner (virker med al hardware, ikke kun MSI) og slå overlayet til. Det vil inde i spillet vise dig hvordan din hardware udnyttes, om der er problemer med varme, og hvilket komponent der er flaskehals.
Hvis f.eks. både din CPU og CPU ligger på 50-70% udnyttelse mens din RAM er 99% fyldt, så er det nok RAM der er problemet. Og hvis det er omvendt, så er RAM nok ikke problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2020 - 11:19 #2
dit mobo kan sagtens en højere hastighed på ram, understøtter DDR3 1066/1333/1600
så jeg ville skifte de 8gb ud med to 8gb blokke på 1600
fx https://www.proshop.dk/RAM/Corsair-Vengeance-LP-DDR3-1600-DC-16GB/2347469
så udnytter du også Intel XMP og dual channel
Avatar billede Slater Ekspert
19. april 2020 - 11:26 #3
#2: RAM clock-hastighed er stort set irrelevant. Vi snakker måske en forskel på 2% fps i spil, hvis man går fra det laveste til det højeste. De penge er bedre brugt på stort set alt andet.
Avatar billede kurtba Ekspert
19. april 2020 - 20:41 #4
Her kan du se system requirements
https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/call-of-duty-warzone/19566
Kunne se ud til, at dit grafikkort kunne være bedre.
Husk i øvrigt altid at deaktiver så meget som muligt inden du går i gang med at spille, idet der ofte kører diverse programmer i baggrunden, som tager nogle af de resourcer, som spillet gerne vil have.
Find og deaktiver dem i joblisten.