Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. marts 2020 - 08:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tynd (som et hår) gul sreg på PC skærmen)

Ja : I går, så :
kom der, pludselig en tynd gul streg på skærmen.

Tynd, som et hår i tykkelsen ...

Venstre side - 8 cm inde på skærmen.

Har Windows 10.

Det er da mærkeligt, ikke ?

Har I hørt om sådan noget før ?

Kan man gøre noget, for at få en tynde streg væk ?

Går hele vejen fra top til bund.

God Lørdag .... Venlig Hilsen fra *Jørn*
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2020 - 09:34 #1
også efter genstart?
stationær - prøv med anden skærm, hvis det er det samme, så nyt grafikkort
bærbar - den skal nok til en tekniker, husk backup af alle data inden indlevering
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. marts 2020 - 09:39 #2
Det er en stationær
All-In-One - Cepter

Stregen er der - også ved genstart ....
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. marts 2020 - 09:53 #3
Hvis du arbejder med et billede og det ikke gemmes med billedet er det en Grafikfejl
Altså dit grafikkort der har fået en fejl!
Som her på billedet i Højre side.
https://ibb.co/wB2x7c2
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. marts 2020 - 10:46 #4
Ja, det er sådan en streg - Øv - Er der stadig
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2020 - 10:49 #5
Og fejlen er i alle åbne vinduer du åbner forstår jeg?
Hvis det er tilfældet er det hardwarefejl som de andre er inde på :-(
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. marts 2020 - 14:10 #6
Ja - Alle åbne vinduer. Og start
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. marts 2020 - 17:50 #7
Det er IKKE en fejl i grafikkortet, men en fejl på din skærm.

...Eller rettere en dårlig forbindelse et sted i skærmen. Du kan forsøge at klemme forsigtigt men fast i kanten af skærmen - er du heldig kan du finde det sted kontaktfladerne er, og muligvis få forbindelse igen, så stregen forsvinder. Men det er lettest på en bærbar PC, der ikke har så kraftig en ramme - jeg antager det er en ekstern monitor du har, og så kan det være noget sværere.

Har du mulighed for det, så sæt en anden monitor på - hvis du vil have bekræftet at det er den, og ikke grafikkortet.

For tilfældet at folk med bærbar PC finder spørgsmålet i fremtiden - så kan det på en bærbar PC også skyldes dårlig kontakt i kablet fra bundkortet til skærmen - d.v.s. her findes "trykpunktet" også nede ved siden af hængslerne på selve PC´en, og ikke kun i skærmen.